Integracje, które usprawnią pracę handlowców

Istotnym elementem wdrożenia w firmie systemu CRM dla handlowca jest jego integracja z innymi narzędziami wykorzystywanymi w działaniach sprzedażowych. W dzisiejszym wpisie wymienimy kilka kluczowych integracji, które poprawią efektywność pracy, a także zwrócimy uwagę na to, czy zawsze warto integrować narzędzia.

CRM ma pomóc przede wszystkim w usystematyzowaniu pracy oraz uporządkowaniu posiadanych informacji o naszych klientach. Jednak na nic się zdadzą nasze starania, jeśli będziemy musieli wielokrotnie przepisywać dane pomiędzy systemami, aby móc z nich korzystać. Stąd integracje mają tak istotny wpływ na sukces wdrożenia.

Jakie narzędzia możemy zintegrować z systemem CRM?

W dużym uproszczeniu - niemal każde narzędzie, które korzysta z danych klientów oraz jest wykorzystywane w procesie sprzedaży lub obsługi klienta, a są to m.in:

  1. Poczta email
  2. API GUS do pobierania danych klientów po NIP
  3. Strona www
  4. Aplikacja do fakturowania
  5. System do masowej wysyłki smsów
  6. Aplikacje wspomagające generowanie leadów

To jedynie przykłady, a zakres możliwych integracji jest znacznie szerszy i zależy od potrzeb firmy.

Co należy zintegrować?

Oczywiście w zależności od firmy, priorytety mogą być inne. Natomiast z pewnością w pracy handlowca najistotniejsze są takie obszary jak komunikacja z klientem, generowanie leadów oraz dbanie o jakość danych. Dlatego zalecamy zazwyczaj integracje narzędzi, które wspomagają dbanie o powyższe obszary.

Leady do tlen dla każdego działu sprzedaży, dlatego warto zadbać o to, aby ich przepływ np. ze strony internetowej do CRMa był płynny i nie wymagał dodatkowych, ręcznych działań. Efekt ten możemy osiągnąć poprzez integracje formularzy kontaktowych na stronie z systemem CRM za pomocą Zapiera. Każdy formularz wypełniony przez potencjalnego klienta może trafić bezpośrednio do CRMa i utworzyć nowy rekord w module Leady powiadamiając jednocześnie pracownika o tym, by niezwłocznie podjął się kontaktu z zainteresowanym klientem.

Jeżeli korzystamy z konkretnych narzędzi do generowania leadów warto, aby efekty ich pracy trafiały do CRM dla handlowca, a następnie były procesowane zgodnie z założonym planem obsługi nowych leadów. Nawet jeżeli teraz nie uda się dograć sprzedaży, to taki kontakt zostanie w naszym systemie i będziemy mogli do niego wrócić w innym terminie.

W zakresie komunikacji z klientami najczęściej integrowana jest poczta email, aby korespondencja z klientem była łatwo dostępna i uporządkowana, dzięki czemu możemy wrócić do wcześniejszych wiadomości lub przekazać prowadzenie klienta innemu handlowcowi bez utraty zebranej o kliencie wiedzy, która mogłaby zaginąć w skrzynce poprzedniego opiekuna klienta.

Czy zawsze warto integrować?

Podstawowym czynnikiem determinującym to, czy podejmiemy się integracji jakiegoś narzędzia czy nie, powinny być korzyści płynące z takiej operacji skonfrontowane z kosztami. Gdy integracja jest standardowa to zazwyczaj jest to proces opłacalny, ale jeżeli integracja jest pisana indywidualnie pod klienta i może generować niemałe koszty, warto przeanalizować czy korzyści z jej wprowadzenia uzasadniają ten wydatek.

Jako przykład możemy omówić narzędzia do generowania leadów. Jeżeli firma prowadzi wysokomarżowe projekty usługowe i pozyskuje od kilku do kilkunastu leadów miesięcznie, które trafiają bezpośrednio na skrzynkę mailową lub telefon, to nie ma większego sensu integrować tego z CRMem, ponieważ każdy taki lead może być poprowadzony zupełnie inaczej i trudno zestandaryzować taki proces.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).