POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
Istotnym elementem wdrożenia w firmie systemu CRM dla handlowca jest jego integracja z innymi narzędziami wykorzystywanymi w działaniach sprzedażowych. W dzisiejszym wpisie wymienimy kilka kluczowych integracji, które poprawią efektywność pracy, a także zwrócimy uwagę na to, czy zawsze warto integrować narzędzia.
CRM ma pomóc przede wszystkim w usystematyzowaniu pracy oraz uporządkowaniu posiadanych informacji o naszych klientach. Jednak na nic się zdadzą nasze starania, jeśli będziemy musieli wielokrotnie przepisywać dane pomiędzy systemami, aby móc z nich korzystać. Stąd integracje mają tak istotny wpływ na sukces wdrożenia.
W dużym uproszczeniu - niemal każde narzędzie, które korzysta z danych klientów oraz jest wykorzystywane w procesie sprzedaży lub obsługi klienta, a są to m.in:
To jedynie przykłady, a zakres możliwych integracji jest znacznie szerszy i zależy od potrzeb firmy.
Oczywiście w zależności od firmy, priorytety mogą być inne. Natomiast z pewnością w pracy handlowca najistotniejsze są takie obszary jak komunikacja z klientem, generowanie leadów oraz dbanie o jakość danych. Dlatego zalecamy zazwyczaj integracje narzędzi, które wspomagają dbanie o powyższe obszary.
Leady do tlen dla każdego działu sprzedaży, dlatego warto zadbać o to, aby ich przepływ np. ze strony internetowej do CRMa był płynny i nie wymagał dodatkowych, ręcznych działań. Efekt ten możemy osiągnąć poprzez integracje formularzy kontaktowych na stronie z systemem CRM za pomocą Zapiera. Każdy formularz wypełniony przez potencjalnego klienta może trafić bezpośrednio do CRMa i utworzyć nowy rekord w module Leady powiadamiając jednocześnie pracownika o tym, by niezwłocznie podjął się kontaktu z zainteresowanym klientem.
Jeżeli korzystamy z konkretnych narzędzi do generowania leadów warto, aby efekty ich pracy trafiały do CRM dla handlowca, a następnie były procesowane zgodnie z założonym planem obsługi nowych leadów. Nawet jeżeli teraz nie uda się dograć sprzedaży, to taki kontakt zostanie w naszym systemie i będziemy mogli do niego wrócić w innym terminie.
W zakresie komunikacji z klientami najczęściej integrowana jest poczta email, aby korespondencja z klientem była łatwo dostępna i uporządkowana, dzięki czemu możemy wrócić do wcześniejszych wiadomości lub przekazać prowadzenie klienta innemu handlowcowi bez utraty zebranej o kliencie wiedzy, która mogłaby zaginąć w skrzynce poprzedniego opiekuna klienta.
Podstawowym czynnikiem determinującym to, czy podejmiemy się integracji jakiegoś narzędzia czy nie, powinny być korzyści płynące z takiej operacji skonfrontowane z kosztami. Gdy integracja jest standardowa to zazwyczaj jest to proces opłacalny, ale jeżeli integracja jest pisana indywidualnie pod klienta i może generować niemałe koszty, warto przeanalizować czy korzyści z jej wprowadzenia uzasadniają ten wydatek.
Jako przykład możemy omówić narzędzia do generowania leadów. Jeżeli firma prowadzi wysokomarżowe projekty usługowe i pozyskuje od kilku do kilkunastu leadów miesięcznie, które trafiają bezpośrednio na skrzynkę mailową lub telefon, to nie ma większego sensu integrować tego z CRMem, ponieważ każdy taki lead może być poprowadzony zupełnie inaczej i trudno zestandaryzować taki proces.
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm