Niemal każda branża potrzebuje innego rozwiązania CRM

Na rynku mamy dziesiątki, a może i setki systemów CRM. Obecnie większość z nich działa w modelu SAAS (oprogramowanie jako usługa - model abonamentowy) oraz posiada podstawową wersję z ograniczonymi możliwościami szybkiej i przystępnej konfiguracji.

Niestety nie każda firma jest w stanie zaspokoić swoje potrzeby stosując jeden wspólny dla wszystkich system CRM. Dlatego tak często firmy rezygnują z korzystania z systemów CRM lub nawet się na nie nie decydują. W dzisiejszym wpisie poruszymy kwestie dostosowania systemu CRM zarówno do branży jak i samej firmy. Oraz to dlaczego lepiej zdecydować się na rozwiązanie branżowe.

CRM to inwestycja

Ceny systemów CRM to zazwyczaj kilkadziesiąt złotych za użytkownika miesięcznie. Firmy płacą od kilkuset złotych do nieco ponad tysiąca miesięcznie za korzystanie z systemów CRM. Otrzymują narzędzie, które niekoniecznie im odpowiada. System CRM należy to traktować jako inwestycje. Zainwestowane pieniądze powinny dać realną wartość firmie dlatego warto szukać rozwiązania dedykowanego naszej branży.

Rozwiązania dostosowane do wymagań branży posiadają wartość dodaną nie tylko poprzez dostosowanie standardowych modułów CRMowych do specyfiki branży. Mogą również zawierać szereg modułów uszytych na miarę dla branży. Dzięki temu możemy zoptymalizować wiele procesów w firmie dzięki wdrożeniu CRM.

Korzyści z wdrożenia CRM dla firm usługowych

Z naszych doświadczeń wynika, że niemal każda firma usługowa B2B, opierająca swoje usługi na własnym know how powinna wdrożyć system CRM dla firmy usługowej. Osiągnie z tego tytułu wymierne korzyści m.in poprzez.


  1. Uporządkowanie procesu sprzedażowego.
  2. Utrzymanie know how w firmie.
  3. Optymalizacja i automatyzacja powtarzalnych procesów jak np przygotowanie dokumentacji czy realizacja typowych zleceń.
  4. Standaryzacja procesów obsługi klienta i realizacji zleceń.

Jakie branże potrzebują systemu CRM?


  1. Firmy szkolenioweCRM dla firm szkoleniowych pozwoli zsynchronizować działania sprzedażowe z organizacją szkoleń i ich rozliczeniami. Dzięki czemu cały proces może przebiegać bardzo płynnie. Jednak aby CRM w firmie szkoleniowej dawał wymierne korzyści powinien uwzględniać specyfikę branży i nie może być systemem CRM dla firmy szkoleniowej jedynie z nazwy.
  2. Agencje marketingowe. Na rynku istnieją tysiące firm działających w branży marketingowej. Ich procesy realizacji zleceń i procesy są bardzo rozbudowane, a całość komplikuje nierzadko trudna współpraca z podwykonawcami. Dlatego system CRM dla agencji marketingowej może przynieść wymierne korzyści porządkując przepływ pracy. Dodatkowo zapewniając wsparcie w stosowaniu cross i up sellingu.
  3. Sieci franczyzowe. Duże sieci franczyzowe posiadają często nawet setki partnerów biznesowych. Procesy w dużych sieciach franczyzowych bywają bardzo zaawansowane. Firmy o takim modelu biznesowym mogą wyciągnąć ogromne korzyści z wdrożenia CRM.
  4. Agencje rekrutacyjne. Firmy zajmujące się profesjonalną rekrutacją pracowników posiadają ogromne bazy kandydatów oraz wiele jednocześnie prowadzonych projektów rekrutacyjnych. O ile przy bardzo małej skali działalności można sobie poradzić samymi arkuszami kalkulacyjnymi, to już firmy kilkuosobowe mające w swoich bazach setki kandydatów mogą odczuć znaczącą korzyść z wdrożenia systemu CRM dla agencji pracy.
  5. Inne wyspecjalizowane firmy usługowe. Kilka lat doświadczeń i wiele projektów wdrożeniowych w branżach usługowych pokazały nam jak kreatywni są polscy przedsiębiorcy. Unikalne modele biznesowe są również wyzwaniem dla producentów CRMów. Niestety unikalność modelu działania sprawia, że standardowe systemy CRM nie spełnią ich oczekiwań jeżeli nie mają możliwości głębokiego dostosowania. Dlatego nasz system CRM Standard to nie tylko typowy CRM. Nasz CRM to rozwiązanie zbudowane przez nas jako fundament to budowania rozwiązań dla bardzo wyspecjalizowanych firm, które do tej pory musiały się decydować na w 100% dedykowane rozwiązania za ogromne pieniądze.

Rozwój sektora usług to oznaka dojrzałości rynku, w szczególności jeżeli są to usługi wyspecjalizowane i wymagające dużej wiedzy. Systemy CRM mogą odegrać istotną rolę w rozwoju sektora usług B2B o ile będą oferowany możliwość silnego i głębokiego dostosowania do często unikalnych modeli działania firm usługowych.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm