Wykorzystanie tablic Kanban w sprzedaży

Jedną z podstawowych barier wdrożenia systemu CRM w firmie jest czynnik ludzki, a więc przygotowanie i należyte wdrożenie pracowników tak, aby wykorzystywali CRM w procesie sprzedaży.

Niestety wiele wdrożeń upada, ponieważ CRM jest nieintuicyjny, a pracownicy traktują go jako nowy przykry obowiązek, a nie narzędzie, które długoterminowo poprawi ich wyniki. Aby CRM był bardziej przyjazny dla pracownika, niekiedy stosuje się w nim tablice Kanban do wizualnego zarządzania szansami sprzedaży.

Czym jest Kanban i jak wykorzystać go w sprzedaży?

Opracowana w latach 50 -tych w Japonii metoda sterowania produkcją polegająca na wizualnym przedstawieniu za pomocą tablicy oraz karteczek postępu poszczególnych zleceń i czynności produkcyjnych. Kanban w wolnym tłumaczeniu oznacza spis widoczny. 

Kanban w CRM-ie może pomóc rozwiązać problem intuicyjności korzystania poprzez zastosowanie tablicy do zarządzania szansami sprzedażowymi. Takie rozwiązanie zastosowaliśmy w Inflow CRM. Tablica Kanban w Inflow CRM posiada m.in następujące funkcjonalności przydatne dla osoby zarządzającej sprzedażą:

  1. Tworzenie wielu tablic odpowiadających różnym procesom sprzedaży.
  2. Ustalanie etapów procesu sprzedaży odrębnie dla poszczególnych szans sprzedaży.
  3. Podgląd i filtrowanie tablic wybranych użytkowników.

Kolejne ważne funkcjonalności przydatne w codziennej pracy z wykorzystaniem Kanbana w dziale sprzedaży to m.in:


  1. Wizualny podgląd szans sprzedaży i możliwość realnej oceny jak wygląda nasz lejek sprzedażowy.
  2. Możliwość szybkiego wprowadzania nowych tematów sprzedażowych bezpośrednio na tablicy.
  3. Dodawanie notatek oraz planowanie zadań z poziomu karteczki na kanbanie.
  4. Podgląd danych kontaktowych do firm oraz kontaktów powiązanych z daną szansą sprzedaży.
  5. Możliwość zmiany etapu lub statusu szansy sprzedaży w szybki i przyjemny sposób, dzięki funkcji drag&drop. Wystarczy przesunąć karteczkę w odpowiednie miejsce, a dane same się zaktualizują.

Wdrożenie w firmie systemu CRM nawet najprostszego to inwestycja długoterminowa, ponieważ dopiero po dłuższym czasie zaczynamy odczuwać korzyści z usystematyzowanego procesu sprzedaży oraz uporządkowanej bazy kontaktowej. Dlatego tak istotne jest, aby CRM był przyjazny dla użytkowników, co zapewnia zastosowanie Kanbana do procesowania szans sprzedaży.

Każdego, kto rozważa wdrożenie CRM-a w firmie, zachęcamy do założenia konta i przetestowania Inflow CRM oraz tablic Kanban.

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).