POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
Jedną z podstawowych barier wdrożenia systemu CRM w firmie jest czynnik ludzki, a więc przygotowanie i należyte wdrożenie pracowników tak, aby wykorzystywali CRM w procesie sprzedaży.
Niestety wiele wdrożeń upada, ponieważ CRM jest nieintuicyjny, a pracownicy traktują go jako nowy przykry obowiązek, a nie narzędzie, które długoterminowo poprawi ich wyniki. Aby CRM był bardziej przyjazny dla pracownika, niekiedy stosuje się w nim tablice Kanban do wizualnego zarządzania szansami sprzedaży.
Opracowana w latach 50 -tych w Japonii metoda sterowania produkcją polegająca na wizualnym przedstawieniu za pomocą tablicy oraz karteczek postępu poszczególnych zleceń i czynności produkcyjnych. Kanban w wolnym tłumaczeniu oznacza spis widoczny.
Kanban w CRM-ie może pomóc rozwiązać problem intuicyjności korzystania, poprzez zastosowanie tablicy do zarządzania szansami sprzedażowymi. Takie rozwiązanie zastosowaliśmy w Inflow CRM. Tablica Kanban w Inflow CRM posiada m.in następujące funkcjonalności przydatne dla osoby zarządzającej sprzedażą:
Kolejne ważne funkcjonalności przydatne w codziennej pracy z wykorzystaniem Kanbana w dziale sprzedaży to m.in:
Wdrożenie w firmie systemu CRM nawet najprostszego to inwestycja długoterminowa, ponieważ dopiero po dłuższym czasie zaczynamy odczuwać korzyści z usystematyzowanego procesu sprzedaży oraz uporządkowanej bazy kontaktowej. Dlatego tak istotne jest, aby CRM był przyjazny dla użytkowników, co zapewnia zastosowanie Kanbana do procesowania szans sprzedaży.
Każdego, kto rozważa wdrożenie CRM-a w firmie, zachęcamy do założenia konta i przetestowania Inflow CRM oraz tablic Kanban.
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm