Wykorzystanie tablic Kanban w sprzedaży

Jedną z podstawowych barier wdrożenia systemu CRM w firmie jest czynnik ludzki, a więc przygotowanie i należyte wdrożenie pracowników tak, aby wykorzystywali CRM w procesie sprzedaży.

Niestety wiele wdrożeń upada, ponieważ CRM jest nieintuicyjny, a pracownicy traktują go jako nowy przykry obowiązek, a nie narzędzie, które długoterminowo poprawi ich wyniki. Aby CRM był bardziej przyjazny dla pracownika, niekiedy stosuje się w nim tablice Kanban do wizualnego zarządzania szansami sprzedaży.

Czym jest Kanban i jak wykorzystać go w sprzedaży?

Opracowana w latach 50 -tych w Japonii metoda sterowania produkcją polegająca na wizualnym przedstawieniu za pomocą tablicy oraz karteczek postępu poszczególnych zleceń i czynności produkcyjnych. Kanban w wolnym tłumaczeniu oznacza spis widoczny. 

Kanban w CRM-ie może pomóc rozwiązać problem intuicyjności korzystania, poprzez zastosowanie tablicy do zarządzania szansami sprzedażowymi. Takie rozwiązanie zastosowaliśmy w Inflow CRM. Tablica Kanban w Inflow CRM posiada m.in następujące funkcjonalności przydatne dla osoby zarządzającej sprzedażą:

  1. Tworzenie wielu tablic odpowiadających różnym procesom sprzedaży.
  2. Ustalanie etapów procesu sprzedaży odrębnie dla poszczególnych szans sprzedaży.
  3. Podgląd i filtrowanie tablic wybranych użytkowników.
Dodawanie procesu sprzedaży

Kolejne ważne funkcjonalności przydatne w codziennej pracy z wykorzystaniem Kanbana w dziale sprzedaży to m.in:


  1. Wizualny podgląd szans sprzedaży i możliwość realnej oceny jak wygląda nasz lejek sprzedażowy.
  2. Możliwość szybkiego wprowadzania nowych tematów sprzedażowych bezpośrednio na tablicy.
  3. Dodawanie notatek oraz planowanie zadań z poziomu karteczki na kanbanie.
  4. Podgląd danych kontaktowych do firm oraz kontaktów powiązanych z daną szansą sprzedaży.
  5. Możliwość zmiany etapu lub statusu szansy sprzedaży w szybki i przyjemny sposób, dzięki funkcji drag&drop. Wystarczy przesunąć karteczkę w odpowiednie miejsce, a dane same się zaktualizują.

Wdrożenie w firmie systemu CRM nawet najprostszego to inwestycja długoterminowa, ponieważ dopiero po dłuższym czasie zaczynamy odczuwać korzyści z usystematyzowanego procesu sprzedaży oraz uporządkowanej bazy kontaktowej. Dlatego tak istotne jest, aby CRM był przyjazny dla użytkowników, co zapewnia zastosowanie Kanbana do procesowania szans sprzedaży.

Każdego, kto rozważa wdrożenie CRM-a w firmie, zachęcamy do założenia konta i przetestowania Inflow CRM oraz tablic Kanban.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm