Pierwszy CRM dla Agencji Pracy

20.04.2023 – Aktualizacja artykułu (pierwotnie artykuł ukazał się 22.07.2019)

CRM dla agencji rekrutacyjnej

W ramach serii „Pierwszy CRM dla…” analizujemy i opisujemy najlepsze rozwiązania dla wdrożenia prostego CRM-a w wybranych branżach. W tym wpisie skupimy się na branży rekrutacyjnej i pierwszym CRM dla agencji rekrutacyjnej, szczególnie jeśli dotychczas korzystała z arkuszy Excela lub innych prowizorycznych rozwiązań.

Chociaż Inflow CRM nie posiada dedykowanego pakietu dla branży rekrutacyjnej, warto wspomnieć, że około 10% wszystkich użytkowników to firmy zajmujące się rekrutacją i zatrudnianiem pracowników. Pakiet Starter, dostępny już od 9 zł miesięcznie za użytkownika, sprawdza się doskonale po krótkiej konfiguracji jako CRM dla agencji pracy.

Proces sprzedaży pozwala na szybkie wdrażanie nowych pracowników oraz łatwe przejmowanie kontaktów i szans sprzedaży po odejściu jednego z pracowników firm

Wybrane problemy, z jakimi borykają się firmy rekrutacyjne

  • Brak ciągłości działań związanych z kontaktem z osobami istotnymi dla naszego biznesu jak np pracownik Klient odpowiedzialny za zlecenie i koordynacje procesu rekrutacyjnego we współpracy z agencją pracy. Bardzo często okazuje się, że gdy taka osoba odejdzie do innej firmy, tracimy z nią kontakt. Taka osoba, jeżeli odchodzi do innej firmy i będzie zajmować się podobnymi obowiązkami, jest dla nas szansą na pozyskanie nowego Klienta.
  • Nieuporządkowana baza pracowników, których można rekrutować w ramach zleconych projektów. Jeżeli posiadamy zgody na kontakt to uporządkowana baza z możliwością łatwego filtrowania to wielki skarb dla firmy rekrutacyjnej.
  • Brak jednej bazy kontaktów umożliwiającej sprawne przypisanie kontaktów i monitorowanie pracy handlowców. Często bazą kontaktów jest tabelka w Excelu, która w pewnym momencie przestaje wystarczać.
  • Brak choćby częściowo wystandaryzowanego procesu sprzedaży. W wielu firmach spotykamy się ze stwierdzeniem, że dają swobodę swoim pracownikom, bo to uwalnia kreatywność, a poza tym każdy klient jest inny. Nie do końca jest to prawda. Klienci mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, a wystandaryzowany choćby częściowo proces sprzedaży pozwala na szybkie wdrażanie nowych pracowników oraz łatwe przejmowanie kontaktów i szans sprzedaży po odejściu jednego z pracowników firmy.

Dlaczego firmy rekrutacyjne zwlekają z wdrożeniem systemu CRM?

  • Im większa firma, tym trudniej przejść proces wdrożeniowy. Coraz większy zespół, coraz większa baza kontaktów i coraz więcej obowiązków. A wdrożenie to zawsze ryzyko zaniedbania bieżących spraw i projektów.
  • Koszty wdrożenia są często nieadekwatne to potrzeb i budżetów jakimi dysponują firmy. Zakup licencji oraz usługi wdrożeniowe mogą pochłonąć niemały budżet. Wiele firm zadaje sobie pytanie o zasadność takich wydatków. Dlatego warto zacząć od prostego rozwiązania, które z czasem można rozwinąć.
  • Wypracowane przez lata schematy działania, które się sprawdzają i obawa, że wdrożony CRM nie będzie w stanie dostosować się do procesów zachodzących w firmie.
  • Na rynku są dostępne narzędzia, które zapewniają kompleksową obsługę procesów rekrutacyjnych, ale w przypadku małych firm dla których równie ważne, jak realizacja projektów jest pozyskiwanie kolejny klientów, przez co brak funkcji CRM-owych utrudnia korzystanie z typowych narzędzi rekrutacyjnych w niewielkich firmach.

Jak może wyglądać pierwszy CRM dla agencji rekrutacyjnej z Inflow CRM?

Współpracując w niewielkimi firmami zajmującymi się rekrutacją pracowników, zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, które warto uwzględnić rozpoczynając pracę z CRM-em.

  • Standaryzacja i import bazy kontaktów. Na temat uporządkowania baz kontaktowych opublikowaliśmy obszerny artykuł na naszym blogu.
  • Konfiguracja czterech podstawowych baz w CRMie a) baza klientów b) baza kontaktów biznesowych c) baza rekrutowanych pracowników d) baza projektów. Wszystkie te bazy można odpowiednio skonfigurować w Inflow CRM już w podstawowym pakiecie w zaledwie 20-30 minut.
  • Opisanie struktury organizacyjnej oraz konfiguracja uprawnień jakie w CRM-ie powinni posiadać poszczególni użytkownicy. Dzięki temu mamy pewność, że odpowiednie osoby mają dostęp do odpowiednich danych.
  • Dodanie pól własnych oraz konfiguracja statusów. Dzięki temu dalej rozbudowywana baza kontaktowa zawsze będzie spójna, a pracownicy będą dokładnie wiedzieli jakie dane powinni gromadzić.
  • Konfiguracja procesu sprzedaży do sprawnego zarządzania szansami sprzedaży. Ustalamy pola wymagane w formularzu szansy sprzedażowej oraz ustalamy etapy procesu sprzedaży. Jeżeli firma ma w swojej ofercie również inne usługi, to dla każdej grupy usług powinniśmy utworzyć odrębne procesy sprzedażowe.

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz niewielką firmę rekrutacyjną i szukasz prostego rozwiązania CRM dla agencji rekrutacyjnej, Inflow CRM po szybkiej i sprawnej konfiguracji pozwoli na rozpoczęcie efektywnej i zoptymalizowanej pracy. Dzięki temu będziesz mógł skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów i realizacji zleconych projektów, korzystając z narzędzi dostosowanych do Twoich potrzeb.

Inwestując w CRM, możesz usprawnić swoje procesy biznesowe, zwiększyć efektywność pracy zespołu oraz śledzić postępy w realizacji projektów. Dzięki temu Twoja firma będzie lepiej przygotowana na rozwój i zdobycie nowych klientów.

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).