Pierwszy CRM dla Agencji Pracy

20.04.2023 - Aktualizacja artykułu (pierwotnie artykuł ukazał się 22.07.2019)

CRM dla agencji rekrutacyjnej

W ramach serii „Pierwszy CRM dla...” analizujemy i opisujemy najlepsze rozwiązania dla wdrożenia prostego CRM-a w wybranych branżach. W tym wpisie skupimy się na branży rekrutacyjnej i pierwszym CRM dla agencji rekrutacyjnej, szczególnie jeśli dotychczas korzystała z arkuszy Excela lub innych prowizorycznych rozwiązań.

Chociaż Inflow CRM nie posiada dedykowanego pakietu dla branży rekrutacyjnej, warto wspomnieć, że około 10% wszystkich użytkowników to firmy zajmujące się rekrutacją i zatrudnianiem pracowników. Pakiet Starter, dostępny już od 9 zł miesięcznie za użytkownika, sprawdza się doskonale po krótkiej konfiguracji jako CRM dla agencji pracy.

Proces sprzedaży pozwala na szybkie wdrażanie nowych pracowników oraz łatwe przejmowanie kontaktów i szans sprzedaży po odejściu jednego z pracowników firm

Wybrane problemy, z jakimi borykają się firmy rekrutacyjne

  • Brak ciągłości działań związanych z kontaktem z osobami istotnymi dla naszego biznesu jak np pracownik Klient odpowiedzialny za zlecenie i koordynacje procesu rekrutacyjnego we współpracy z agencją pracy. Bardzo często okazuje się, że gdy taka osoba odejdzie do innej firmy, tracimy z nią kontakt. Taka osoba, jeżeli odchodzi do innej firmy i będzie zajmować się podobnymi obowiązkami, jest dla nas szansą na pozyskanie nowego Klienta.
  • Nieuporządkowana baza pracowników, których można rekrutować w ramach zleconych projektów. Jeżeli posiadamy zgody na kontakt to uporządkowana baza z możliwością łatwego filtrowania to wielki skarb dla firmy rekrutacyjnej.
  • Brak jednej bazy kontaktów umożliwiającej sprawne przypisanie kontaktów i monitorowanie pracy handlowców. Często bazą kontaktów jest tabelka w Excelu, która w pewnym momencie przestaje wystarczać.
  • Brak choćby częściowo wystandaryzowanego procesu sprzedaży. W wielu firmach spotykamy się ze stwierdzeniem, że dają swobodę swoim pracownikom, bo to uwalnia kreatywność, a poza tym każdy klient jest inny. Nie do końca jest to prawda. Klienci mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, a wystandaryzowany choćby częściowo proces sprzedaży pozwala na szybkie wdrażanie nowych pracowników oraz łatwe przejmowanie kontaktów i szans sprzedaży po odejściu jednego z pracowników firmy.

Dlaczego firmy rekrutacyjne zwlekają z wdrożeniem systemu CRM?

  • Im większa firma, tym trudniej przejść proces wdrożeniowy. Coraz większy zespół, coraz większa baza kontaktów i coraz więcej obowiązków. A wdrożenie to zawsze ryzyko zaniedbania bieżących spraw i projektów.
  • Koszty wdrożenia są często nieadekwatne to potrzeb i budżetów jakimi dysponują firmy. Zakup licencji oraz usługi wdrożeniowe mogą pochłonąć niemały budżet. Wiele firm zadaje sobie pytanie o zasadność takich wydatków. Dlatego warto zacząć od prostego rozwiązania, które z czasem można rozwinąć.
  • Wypracowane przez lata schematy działania, które się sprawdzają i obawa, że wdrożony CRM nie będzie w stanie dostosować się do procesów zachodzących w firmie.
  • Na rynku są dostępne narzędzia, które zapewniają kompleksową obsługę procesów rekrutacyjnych, ale w przypadku małych firm dla których równie ważne, jak realizacja projektów jest pozyskiwanie kolejny klientów, przez co brak funkcji CRM-owych utrudnia korzystanie z typowych narzędzi rekrutacyjnych w niewielkich firmach.

Jak może wyglądać pierwszy CRM dla agencji rekrutacyjnej z Inflow CRM?

Współpracując w niewielkimi firmami zajmującymi się rekrutacją pracowników, zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, które warto uwzględnić rozpoczynając pracę z CRM-em.

  • Standaryzacja i import bazy kontaktów. Na temat uporządkowania baz kontaktowych opublikowaliśmy obszerny artykuł na naszym blogu.
  • Konfiguracja czterech podstawowych baz w CRMie a) baza klientów b) baza kontaktów biznesowych c) baza rekrutowanych pracowników d) baza projektów. Wszystkie te bazy można odpowiednio skonfigurować w Inflow CRM już w podstawowym pakiecie w zaledwie 20-30 minut.
  • Opisanie struktury organizacyjnej oraz konfiguracja uprawnień jakie w CRM-ie powinni posiadać poszczególni użytkownicy. Dzięki temu mamy pewność, że odpowiednie osoby mają dostęp do odpowiednich danych.
  • Dodanie pól własnych oraz konfiguracja statusów. Dzięki temu dalej rozbudowywana baza kontaktowa zawsze będzie spójna, a pracownicy będą dokładnie wiedzieli jakie dane powinni gromadzić.
  • Konfiguracja procesu sprzedaży do sprawnego zarządzania szansami sprzedaży. Ustalamy pola wymagane w formularzu szansy sprzedażowej oraz ustalamy etapy procesu sprzedaży. Jeżeli firma ma w swojej ofercie również inne usługi, to dla każdej grupy usług powinniśmy utworzyć odrębne procesy sprzedażowe.

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz niewielką firmę rekrutacyjną i szukasz prostego rozwiązania CRM dla agencji rekrutacyjnej, Inflow CRM po szybkiej i sprawnej konfiguracji pozwoli na rozpoczęcie efektywnej i zoptymalizowanej pracy. Dzięki temu będziesz mógł skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów i realizacji zleconych projektów, korzystając z narzędzi dostosowanych do Twoich potrzeb.

Inwestując w CRM, możesz usprawnić swoje procesy biznesowe, zwiększyć efektywność pracy zespołu oraz śledzić postępy w realizacji projektów. Dzięki temu Twoja firma będzie lepiej przygotowana na rozwój i zdobycie nowych klientów.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM?

Zacznij korzystać z systemu CRM dla agencji pracy. Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).