POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
Dzisiaj w kolejnym wpisie z serii "Pierwszy CRM dla..." zajmiemy się firmami szkoleniowymi, które są kolejną istotną grupą wśród naszych Klientów. Problemy, z jakimi zgłaszają się do nas firmy szkoleniowe, często się powtarzają i sprowadzają do kilku kluczowych obszarów. Niekoniecznie jest to obszar bezpośrednio związany z procesem organizacji szkoleń, a CRM dla firmy szkoleniowej może rozwiązać znacznie więcej problemów.
Dofinansowania szkoleń spowodowały, że na rynek szkoleniowy przez ostatnie latach wchodziło wiele firm chcących realizować projekty szkoleniowe dla firm. Dofinansowane szkolenie dawało korzyści dla każdej ze stron. Firma szkoleniowa mogła znacznie łatwiej pozyskać klienta, a klient otrzymywał szkolenie dla swoich pracowników za ułamek ceny.
Niestety atrakcyjność rynku szkoleń dofinansowanych wpłynęła na zwiększenie konkurencji, a co za tym idzie wiele firm szkoleniowych, aby móc utrzymać rentowność prędzej czy później zaczyna rozważać wejście na rynek szkoleń otwartych lub zwiększenie zaangażowania w taki rodzaj usług.
Sprzedaż szkoleń otwartych rządzi się innymi prawami i wymaga zupełnie innego procesu sprzedażowego z dużym naciskiem na działania marketingowe. Wejście na rynek szkoleń otwartych można znacząco sobie ułatwić z wykorzystaniem CRM-a.
Prowadząc szkolenia zamknięte w firmach warto już teraz gromadzić, w naszym CRM-ie informacje o uczestnikach szkoleń, ich kompetencjach, przebytej ścieżce szkoleniowej oraz ich danych kontaktowych.
Dzięki temu budujemy już teraz bez dodatkowych kosztów bazę potencjalnych odbiorców naszych szkoleń otwartych, którzy mogą być zainteresowani dalszym rozwojem swoich kompetencji na własną rękę.
Współpracując z firmami szkoleniowymi, zidentyfikowaliśmy kilka kluczowych elementów. Warto je uwzględnić już na początku rozpoczynając pracę z CRM-em.
Standaryzacja i import bazy kontaktów. Firmy szkoleniowe zazwyczaj prowadzą kilka arkuszy w Excelu z następującymi danymi:
Podczas importu niezwykle ważne jest połączenie danych ze sobą tak, aby zachować ich wartość biznesową. Aby to zrobić, niezbędne jest ustalenie kluczy po których będą wiązane dane podczas importu. Gdy mamy uporządkowaną bazę kontaktów możemy przejść do kolejnych etapów.
Jeżeli prowadzisz firmę szkoleniową i przymierzasz się do wdrożenia CRM-a i wciąż masz wątpliwości to mam nadzieję, że ten artykuł, chociaż częściowo pomógł Ci w podjęciu decyzji.
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm