Jakie problemy powinien w firmie rozwiązać prosty CRM?

Nawet jeżeli radzisz sobie świetnie z arkuszami excela lub kartką papieru to gdy firma rośnie, a baza kontaktów staje się coraz większa zaczynamy odczuwać potrzebę wdrożenia rozwiązania, które pozwoli nam usprawnić nasz biznes. Prowadząc przez kilka lat dedykowane wdrożenia CRM-ów zauważyliśmy, że niemal każda firma ma inne potrzeby, a bardzo często CRM jest mylony z systemem ERP lub oprogramowaniem do zarządzania projektami. W dzisiejszym wpisie wskażemy kilka kluczowych problemów, które może rozwiązać wdrożenie prostego CRM-a jakim jest, chociażby Inflow CRM.

Bałagan w bazie kontaktów

Przedsiębiorcy do uporządkowania swojej bazy kontaktowej najczęściej używają po prostu telefonu ewentualnie arkusza Excela lub Google. I dopóki mamy kilku lub kilkunastu klientów (lub potencjalnych klientów) to jesteśmy w stanie sobie z tym poradzić. Nawet jeżeli nasza firma jest niewielka, nie mamy pracowników, a naszych klientów możemy policzyć na palcach obu rąk, to z czasem zaczynamy zauważać, że ważne są nie tylko kontakty do aktualnych klientów, ale również tych potencjalnych.

Notatki, informacje o statusie klienta, dane i produktach i usługach którymi jest zainteresowany czy realizowane dla niego zlecenia. Telefon już sobie z tym nie poradzi, a nasz Excel też zaczyna być coraz mniej przydatny i wygodny. Prosty CRM pozwoli Ci nie tylko uporządkować bazę kontaktową, ale zadba o to, aby rozbudowa bazy kontaktów była zgodna z ustalonym schematem.

Brak informacji o realizowanych zleceniach

W małej firmie, która nie realizuje rozbudowanych projektów do zarządzania przebiegiem zlecenia, wystarczy prosty CRM z możliwością wprowadzania i śledzenia zleceń. Nawet jeżeli prowadzisz małą firmę lub jesteś freelancerem, powinieneś prowadzić rejestr zleceń. Dzięki temu wiesz jakie zlecenia obecnie realizujesz, za jakie stawki, ile zarobiłeś w poprzednim miesiącu oraz ile zarobisz w kolejnych miesiącach.

Brak procesu sprzedaży

"Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie" - tak najczęściej brzmi wymówka, dlaczego firma nie ma opisanego procesu sprzedaży. Proces sprzedaż to nie automatyczny schemat działania, który pozbawia sprzedawcę kreatywności. Proces sprzedaży ma przede wszystkim pomagać w sprawnym przejściu ścieżki od leada do klienta. Konfigurując tablicę kanban i proces sprzedaży możesz ustawić na początek bardzo ogólne etapy sprzedaży. Nie musisz nic automatyzować. Wystarczy, że od teraz wiesz którzy klienci są bliżej domknięcia sprzedaży, a z którymi trzeba jeszcze nieco popracować, aby nam zaufali.

Brak informacji o kliencie

I nie chodzi o dane kontaktowe czy dane rejestrowe, ale o informacje, chociażby o preferencjach klienta. Wiedząc w jakich godzinach najlepiej kontaktować się z klientem lub znając jego wymagania, które mogą się powtarzać przy kolejnych zleceniach wywrzemy bardzo dobre wrażenie. Będziemy niczym barman, który w pubie zapyta nas czy chcemy "to co zwykle" i doskonale pamięta jaki jest nasz ulubiony drink lub rodzaj piwa. W Inflow CRM możesz wprowadzić dowolną ilość pól własnych w wielu rodzajach (teksty, liczby, listy wyboru, checkboxy itd.) dzięki tej funkcjonalności możesz zacząć gromadzić (i co najważniejsze korzystać z nich w kontakcie z klientami) szczegółowe informacje o swoich klientach.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).