Jakie problemy powinien w firmie rozwiązać prosty CRM?

Nawet jeżeli radzisz sobie świetnie z arkuszami excela lub kartką papieru to gdy firma rośnie, a baza kontaktów staje się coraz większa zaczynamy odczuwać potrzebę wdrożenia rozwiązania, które pozwoli nam usprawnić nasz biznes. Prowadząc przez kilka lat dedykowane wdrożenia CRM-ów zauważyliśmy, że niemal każda firma ma inne potrzeby, a bardzo często CRM jest mylony z systemem ERP lub oprogramowaniem do zarządzania projektami. W dzisiejszym wpisie wskażemy kilka kluczowych problemów, które może rozwiązać wdrożenie prostego CRM-a jakim jest, chociażby Inflow CRM.

Bałagan w bazie kontaktów

Przedsiębiorcy do uporządkowania swojej bazy kontaktowej najczęściej używają po prostu telefonu ewentualnie arkusza Excela lub Google. I dopóki mamy kilku lub kilkunastu klientów (lub potencjalnych klientów) to jesteśmy w stanie sobie z tym poradzić. Nawet jeżeli nasza firma jest niewielka, nie mamy pracowników, a naszych klientów możemy policzyć na palcach obu rąk, to z czasem zaczynamy zauważać, że ważne są nie tylko kontakty do aktualnych klientów, ale również tych potencjalnych.

Notatki, informacje o statusie klienta, dane i produktach i usługach którymi jest zainteresowany czy realizowane dla niego zlecenia. Telefon już sobie z tym nie poradzi, a nasz Excel też zaczyna być coraz mniej przydatny i wygodny. Prosty CRM pozwoli Ci nie tylko uporządkować bazę kontaktową, ale zadba o to, aby rozbudowa bazy kontaktów była zgodna z ustalonym schematem.

Brak informacji o realizowanych zleceniach

W małej firmie, która nie realizuje rozbudowanych projektów do zarządzania przebiegiem zlecenia, wystarczy prosty CRM z możliwością wprowadzania i śledzenia zleceń. Nawet jeżeli prowadzisz małą firmę lub jesteś freelancerem, powinieneś prowadzić rejestr zleceń. Dzięki temu wiesz jakie zlecenia obecnie realizujesz, za jakie stawki, ile zarobiłeś w poprzednim miesiącu oraz ile zarobisz w kolejnych miesiącach.

Brak procesu sprzedaży

"Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie" - tak najczęściej brzmi wymówka, dlaczego firma nie ma opisanego procesu sprzedaży. Proces sprzedaż to nie automatyczny schemat działania, który pozbawia sprzedawcę kreatywności. Proces sprzedaży ma przede wszystkim pomagać w sprawnym przejściu ścieżki od leada do klienta. Konfigurując tablicę kanban i proces sprzedaży możesz ustawić na początek bardzo ogólne etapy sprzedaży. Nie musisz nic automatyzować. Wystarczy, że od teraz wiesz którzy klienci są bliżej domknięcia sprzedaży, a z którymi trzeba jeszcze nieco popracować, aby nam zaufali.

Brak informacji o kliencie

I nie chodzi o dane kontaktowe czy dane rejestrowe, ale o informacje, chociażby o preferencjach klienta. Wiedząc w jakich godzinach najlepiej kontaktować się z klientem lub znając jego wymagania, które mogą się powtarzać przy kolejnych zleceniach wywrzemy bardzo dobre wrażenie. Będziemy niczym barman, który w pubie zapyta nas czy chcemy "to co zwykle" i doskonale pamięta jaki jest nasz ulubiony drink lub rodzaj piwa. W Inflow CRM możesz wprowadzić dowolną ilość pól własnych w wielu rodzajach (teksty, liczby, listy wyboru, checkboxy itd.) dzięki tej funkcjonalności możesz zacząć gromadzić (i co najważniejsze korzystać z nich w kontakcie z klientami) szczegółowe informacje o swoich klientach.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm