POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
Gdy znajomi pytają mnie, czym konkretnie się zajmuje i co to takiego ten CRM to bardzo często odpowiadam, że CRM dla małej firmy, to narzędzie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą by ich sprzedaż była przypadkowa i nieprzewidywalna. Brzmi to dla Ciebie wciąż bardzo enigmatycznie i nie jesteś przekonany czy niewielki biznes, który prowadzisz potrzebujesz CRM-a? Zapraszam do dalszej lektury :).
Oczywiście są firmy nawet jednoosobowe, które z sukcesem korzystają z prostych narzędzi CRM, ale większość niewielkich przedsiębiorstw wciąż uważa CRM za narzędzie o którym warto pomyśleć, dopiero gdy firma urośnie. Miałem okazję być na kawie z parą przedsiębiorców, którzy twierdzili, że dopiero w przyszłości będą myśleć o wdrożeniu CRM-a, gdy firma już urośnie, ponieważ to większy wydatek. Na stoliku były łącznie trzy kawy i dwa ciastka. Cały rachunek w kawiarni wyniósł ok. 35 zł, czyli mniej więcej tyle ile używanie Inflow CRM dla dwóch użytkowników przez dwa miesiące!
Firma już wtedy obsługiwała kilkaset leadów miesięcznie i nie zawsze byli w stanie zapanować nad napływającymi zapytaniami o usługi. Gdy dodać do tego kilkuetapowy proces obsługi takiego leada, była to firma, która w relacji do kosztu odniosłaby wręcz niebotyczne korzyści z wdrożenia prostego CRM-a. Małe firmy niestety wciąż są przekonane, że CRM to skomplikowane narzędzie dla dużych graczy.
CRM to narzędzie dla każdego przedsiębiorcy, który poszukuje nowych klientów, ale aby było nieco dokładnie, to poniżej znajdziesz listę sytuacji, w których Twoja niewielka firma odniesienie największe korzyści z wdrożenia CRM. Pamiętaj, że poniższe warunki nie muszą występować łącznie. Każdy z nich osobno jest dobrym powodem, by wdrożyć CRM dla małej firmy.
To tylko kilka bardzo prozaicznych problemów i wyzwań z którymi spotykają się mali przedsiębiorcy, a z którymi może pomóc prosty CRM.
Zanim pojawił się Inflow CRM, czyli nasz autorski CRM przez kilka lat zajmowaliśmy się dedykowanymi wdrożeniami CRM-ów. Wdrożenia niekiedy trwały miesiącami, a nawet ponad rok. Na końcu się okazywało, że uwarunkowania przez ten czas znacząco się zmieniły, a praca była niekiedy wykonywana ponownie w wybranych obszarach.
Tak to może wyglądać w dużej firmie, gdy nie jest ona przygotowana na wdrożenie. Jednak czy mała firma, w której to najczęściej właściciel firmy jest odpowiedzialny za sprzedaż potrzebuje takiego wdrożenia? Niekoniecznie, a najczęściej wystarczy konfiguracja pól w module klienci, zaimportowanie danych z pliku Excela oraz konfiguracja pierwszego prostego procesu na tablicy Kanban. Może to zająć zaledwie kilkanaście minut i można to wykonać samodzielnie.
Tworząc Inflow CRM dążyliśmy do tego, aby był on na tyle prosty i przejrzysty, aby każdy przedsiębiorca był w stanie samodzielnie, w krótkim czasie przeprowadzić wstępną konfiguracje i wdrożenie. Dodatkowo zawsze można liczyć na naszą pomoc w jak najlepszej konfiguracji CRM-a.
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm