CRM dla Stowarzyszenia

W stowarzyszeniach stosowanie rozwiązań CRM wciąż nie jest popularne. Jednak to przekonanie wśród osób odpowiedzialnych za prowadzenie organizacji pozarządowych stopniowo się zmienia, w wśród naszych Klientów pojawiają się kolejne stowarzyszenia. CRM dla stowarzyszenia jest niezwykle przydatny gdy prowadzi działalność komercyjna mającą na celu finansowanie podstawowej działalności stowarzyszenia.

Problemy z jakimi przychodzą do nas stowarzyszenia:

  1. W stowarzyszeniu pracuje zazwyczaj wiele osób, ale niewiele z nich jest pełnoetatowymi pracownikami. Przez co wiele procesów nie ma ciągłości, a tematy sprzedażowe urywają się w trakcie przez brak właściwej komunikacji.
  2. Brak ciągłości działań z firmami, którym są oferowane komercyjne usługi stowarzyszenia. Rotacje wśród osób odpowiedzialnych za kontakt z firmami często powodują długotrwałe zamieszanie i utrudniają utrzymanie prawidłowych relacji z klientami.
  3. Brak jednej bazy kontaktów umożliwiającej sprawne przypisanie kontaktów i monitorowanie pracy poszczególnych członków zespołu. Często bazą kontaktów jest tabelka w Excelu, która w pewnym momencie przestaje wystarczać. A jeszcze częściej tych tabelek jest wiele i każdy ma swoją.
  4. Brak procesów, szczególnie tych związanych z działalnością komercyjną. CRM dla stowarzyszenia to przede wszystkim narzędzie, które ma usprawnić i wystandaryzować działania sprzedażowe.

CRM usprawni działalność szkoleniową stowarzyszenia

Jedną z częstszych form działalności komercyjnej stowarzyszeń jest organizacja szkoleń i innych wydarzeń. Prosty CRM posiadający narzędzia wspierające organizację szkoleń okaże się nieocenioną pomocą.

Zaledwie kilka funkcjonalności może znacznie usprawnić procesy:

  1. Karta wydarzenia umożliwiająca opisanie szkolenia.
  2. Budowanie listy zapisów na szkolenia.
  3. Przydzielanie zasobów i trenerów/animatorów na wydarzenia.

Na co powinno zwrócić uwagę stowarzyszenie wybierając CRM?

Brak możliwości zebrania wszystkich użytkowników CRM i prowadzenia długotrwałych szkoleń sprawia, że najlepszy CRM dla stowarzyszenia musi być prosty podobnie jak CRM dla firm. Powinien w tym zakresie spełnić kilka warunków:

  1. Prosty interfejs, dzięki któremu nie tracimy czasu na przeklikiwanie się przez masę nieprzydatnych funkcji.
  2. Możliwość łatwego dostosowania do naszych potrzeb.
  3. Szybkie działanie w przeglądarce bez względu na miejsce, w którym sie znajdujemy.

Dodatkowe czynniki na które należy zwrócić uwagę to m.in:

  1. Koszt CRM-a. Tanie narzędzie nie oznacza złego rozwiązania, a prostota może być jedynie plusem. Nie chcesz chyba płacić 50 zł za każdego użytkownika miesięcznie lub kombinować z używaniem jednego konta przez wiele osób. To robi tylko bałagan.
  2. Szybkie wdrożenie i wsparcie techniczne. Większość prób rozpoczęcia pracy z CRM-em kończy się niepowodzeniem przez brak bezpośredniej pomocy w rozpoczęciu pracy ze strony producenta oprogramowania.

Mamy CRM, który świetnie sprawdza się w stowarzyszeniach:

  1. Niski koszt. 9 zł netto miesięcznie za użytkownika.
  2. Możliwość łatwego dostosowania poszczególnych modułów w systemie.
  3. Wsparcie techniczne i pomoc we wdrożeniu. Każdy Klient ma możliwość skorzystania z pomocy w konfiguracji CRM-a. Bezpłatnie!
  4. Mamy pakiet funkcji wspomagających organizacje szkoleń.
  5. Zaufało nam już wiele firm i stowarzyszeń.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm