CRM dla Stowarzyszenia

W stowarzyszeniach stosowanie rozwiązań CRM wciąż nie jest popularne. Jednak to przekonanie wśród osób odpowiedzialnych za prowadzenie organizacji pozarządowych stopniowo się zmienia, w wśród naszych Klientów pojawiają się kolejne stowarzyszenia. CRM dla stowarzyszenia jest niezwykle przydatny gdy prowadzi działalność komercyjna mającą na celu finansowanie podstawowej działalności stowarzyszenia.

Problemy z jakimi przychodzą do nas stowarzyszenia:

  1. W stowarzyszeniu pracuje zazwyczaj wiele osób, ale niewiele z nich jest pełnoetatowymi pracownikami. Przez co wiele procesów nie ma ciągłości, a tematy sprzedażowe urywają się w trakcie przez brak właściwej komunikacji.
  2. Brak ciągłości działań z firmami, którym są oferowane komercyjne usługi stowarzyszenia. Rotacje wśród osób odpowiedzialnych za kontakt z firmami często powodują długotrwałe zamieszanie i utrudniają utrzymanie prawidłowych relacji z klientami.
  3. Brak jednej bazy kontaktów umożliwiającej sprawne przypisanie kontaktów i monitorowanie pracy poszczególnych członków zespołu. Często bazą kontaktów jest tabelka w Excelu, która w pewnym momencie przestaje wystarczać. A jeszcze częściej tych tabelek jest wiele i każdy ma swoją.
  4. Brak procesów, szczególnie tych związanych z działalnością komercyjną. CRM dla stowarzyszenia to przede wszystkim narzędzie, które ma usprawnić i wystandaryzować działania sprzedażowe.

CRM usprawni działalność szkoleniową stowarzyszenia

Jedną z częstszych form działalności komercyjnej stowarzyszeń jest organizacja szkoleń i innych wydarzeń. Prosty CRM posiadający narzędzia wspierające organizację szkoleń okaże się nieocenioną pomocą.

Zaledwie kilka funkcjonalności może znacznie usprawnić procesy:

  1. Karta wydarzenia umożliwiająca opisanie szkolenia.
  2. Budowanie listy zapisów na szkolenia.
  3. Przydzielanie zasobów i trenerów/animatorów na wydarzenia.

Na co powinno zwrócić uwagę stowarzyszenie wybierając CRM?

Brak możliwości zebrania wszystkich użytkowników CRM i prowadzenia długotrwałych szkoleń sprawia, że najlepszy CRM dla stowarzyszenia musi być prosty podobnie jak CRM dla firm. Powinien w tym zakresie spełnić kilka warunków:

  1. Prosty interfejs, dzięki któremu nie tracimy czasu na przeklikiwanie się przez masę nieprzydatnych funkcji.
  2. Możliwość łatwego dostosowania do naszych potrzeb.
  3. Szybkie działanie w przeglądarce bez względu na miejsce, w którym sie znajdujemy.

Dodatkowe czynniki na które należy zwrócić uwagę to m.in:

  1. Koszt CRM-a. Tanie narzędzie nie oznacza złego rozwiązania, a prostota może być jedynie plusem. Nie chcesz chyba płacić 50 zł za każdego użytkownika miesięcznie lub kombinować z używaniem jednego konta przez wiele osób. To robi tylko bałagan.
  2. Szybkie wdrożenie i wsparcie techniczne. Większość prób rozpoczęcia pracy z CRM-em kończy się niepowodzeniem przez brak bezpośredniej pomocy w rozpoczęciu pracy ze strony producenta oprogramowania.

Mamy CRM, który świetnie sprawdza się w stowarzyszeniach:

  1. Niski koszt. 9 zł netto miesięcznie za użytkownika.
  2. Możliwość łatwego dostosowania poszczególnych modułów w systemie.
  3. Wsparcie techniczne i pomoc we wdrożeniu. Każdy Klient ma możliwość skorzystania z pomocy w konfiguracji CRM-a. Bezpłatnie!
  4. Mamy pakiet funkcji wspomagających organizacje szkoleń.
  5. Zaufało nam już wiele firm i stowarzyszeń.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).