POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
W tym artykule przedstawiamy 5 sposobów na usprawnienie codziennej pracy w Waszych Firmach. Dzięki tym sposobom nie tylko usprawnicie procesy, ale również zwiększycie osobistą efektywność.
Komunikacja mailowa z klientami lub dostawcami jest często jedynym sensownym rozwiązaniem. Inaczej wygląda to wewnątrz firmy. Komunikując się z członkami zespołu, potrzebujemy szybkiej interakcji oraz możliwości łatwego odnajdywania wątków i dyskusji. Dowolny komunikator internetowy usprawni komunikacje w zespole. Jednak zanim wybierzemy coś, co jest popularne jak Whats Upp lub (bardziej profesjonalnie) Slack, warto się na chwilę zatrzymać i zastanowić się nad kilkoma rzeczami, które będą warunkowały podjęcie najlepszej decyzji:
Te kilka pytań pozwoli nam lepiej wybrać narzędzie do komunikacji. Narzędziem które uważamy za dobry wybór dla firm, które wcześniej mało korzystały z rozwiązań informatycznych jest Workplace by Facebook. Jest wersja bezpłatna na której z powodzeniem można pracować i usprawnić komunikacje, ale jego największa zaleta tkwi w czym innym. Jako produkt Facebooka korzysta ze zbliżonego interfejsu co znacząco obniża próg wejścia w nowe narzędzie dla wielu użytkowników, którzy nie korzystają z wielu narzędzi informatycznych, ale Facebooka dobrze znajdą. Ważnym czynnikiem jest również fakt, że jest to zupełnie odrębne narzędzie i nie trzeba mieć konta na Facebooku aby korzystać z Workplace by Facebook.
Korzystanie z jednego adresu mailowego we wszystkich sprawach, choć wydaje się łatwe i naturalne, może z czasem doprowadzić do tego, że wszyscy znają nasz podstawowy adres mail i piszą we wszystkich, możliwych sprawach oczekując szybkiej odpowiedzi. Można rozłożyć komunikacje na kilka skrzynek mailowych, co często wygląda bardziej profesjonalnie i pozwala np. na stronie zamieścić osobny kontakt w sprawach finansowych, handlowych itd.
Niestety tworzenie wielu skrzynek i korzystanie z nich w razie potrzeby jest męczące i zabiera cenny czas. Rozwiązaniem, które pozwoli nam na lepsze zarządzanie pocztą jest stworzenie w obrębie skrzynki pocztowej, potrzebnych tożsamości oraz stworzenie dopasowanych do nich aliasów pocztowych. Jeżeli korzystasz z usług dowolnej firmy hostingowej to w swoim panelu zarządzania kontem hostingowym powinna mieć możliwość stworzenia aliasów. Tożsamości możesz tworzyć bezpośrednio z poziomu konta pocztowego. Dzięki temu uporządkujesz komunikacje mailową, będzie to wyglądało bardziej profesjonalnie, a na dodatek oszczędzisz czas na zarządzaniu swoją skrzynką mailową.
Myślenie o CRM-ie jako narzędziu dedykowanym jedynie dużym i dojrzałym firmom sprawia, że nie optymalizujemy naszej firmy gdy jest mała lub jesteśmy na początku drogi biznesowej. Nawet jeżeli w firmie tylko jedna osoba odpowiada za sprzedaż i utrzymywanie relacji z klientami, to warto budować odpowiednio skonstruowana bazę wiedzy o naszych klientach. Prosty CRM pozwoli zbierać następujące informacje:
Dzięki CRM-owi będziesz niczym barman w filmie, który zawsze wie czego chce jego stały klient.
W codziennej pracy niezwykle przydatne mogą się okazać niewielkie, często bezpłatne narzędzia, które nie tylko przyspieszają prace, ale pozwalają wykonywać ją lepiej i taniej. Jeżeli korzystasz z przeglądarki Google Chrome, możesz wykorzystać kilka z tysięcy wtyczek do przeglądarki, które wspomagają prace. Poniżej lista wtyczek do Google Chrome, których sami używamy na co dzień i polecamy:
LanguageTool – dużo piszesz i obawiasz się, że popełniasz błędy i robisz literówki? Zacznij używać LanguageTool wraz z wtyczką do Google Chrome. Nie wyeliminujesz błędów w 100%, ale znacząco zmniejszysz ilość literówek i zagubionych kropek.
ColorZilla – niewielkie narzędzie, a niezwykle przydatne. Jeżeli pracujesz w branży kreatywnej lub masz potrzebę przekazania grafikowi informacji o tym jakiego koloru chcesz użyć na swojej stronie, nie musisz zgadywać jaki to odcień niebieskiego. Pobierasz barwę ze miejsca, które ma kolor, który Ci się spodobał i przekazujesz dokładny kolor.
Dux Soup – wykorzystując Linkedina w swojej firmie, możesz wiele działań usprawnić i zautomatyzować. Dux Soup pozwoli Ci na przykład automatycznie odwiedzać profile interesujących Cię użytkowników lub wysyłać im zaproszenia do Twojej sieci.
News Feed Eradicator for Facebook – niekiedy musimy mieć otwartego Facebooka aby móc na bieżąco kontaktować się z naszymi potencjalnymi klientami. Warto jednak ograniczyć jego rozpraszającą funkcję i dzięki tej wtyczce wyciąć tablicę z naszego Facebooka. Brak nowych informacji, to brak bodźców, które nas mogą rozpraszać.
To tylko kilka propozycji, a ciekawych wtyczek, które możesz wykorzystać, aby usprawnić swoją pracę jest znacznie więcej. Warto poszukać czegoś odpowiedniego dla siebie i wprowadzić drobne usprawnienia, dzięki wtyczkom Google Chrome.
Tablice Kanban są genialne w swej prostocie i umożliwiają optymalizacje wielu procesów zachodzących w naszych firmach. Wizualna forma i łatwe w zrozumieniu zasady sprawiają, że metoda wywodząca się z Japonii, która przez wiele lat była używana głównie w produkcji, coraz częściej jest wykorzystywana w zarządzaniu procesem sprzedaży, zarządzaniu zleceniami czy też w zwiększeniu osobistej efektywności. Tablica Kanban to nic innego jak tablica z przypiętymi karteczkami i podziałem na etapy procesu. Może być w formie fizycznej w naszym biurze lub w wersji online. Aby wdrożyć Kanban w swojej organizacji, musimy wykonać kilka prostych kroków:
Twoja tablica Kanban jest gotowa. Regularnie używana spowoduje, że w każdym momencie w łatwy sposób dowiesz się z jakim klientem lub zleceniem na jakim etapie jesteś. Tablice Kanban możesz również wykorzystywać w Inflow CRM, usprawniając przepływ szans sprzedażowych oraz zleceń przez Twoją Firmę.
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-132 Wrocław
ul. Lotnicza 145
Inflow CRM – Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm
Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).