POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
Małe firmy mają nierzadko problem z wyborem odpowiednich działań marketingowych dla siebie. Natłok reklam i specjalistów od marketingu, którzy proponują nam swoje szkolenia sprawia, że drobny przedsiębiorca nie wie, które rozwiązanie jest dla niego. Próbuje wielu rzeczy, często bez odpowiedniego efektu. W tym wpisie postanowiliśmy wyjść nieco poza temat CRM-a oraz sprzedaży i zaproponować kilka działań marketingowych, które przetestowaliśmy.
Inwestycja w marketing treści jest długoterminowym przedsięwzięciem. Dlatego warto stawiać na treści, które są odporne na upływ czasu i mogą nam przynosić systematycznie korzyści w postaci nowych leadów. Firmowy blog może znacząco wzmocnić optymalizacje naszej strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, ale jeszcze lepiej zadziała kiedy będzie nie tylko tworzony pod SEO. Pisanie artykułów, które mają dostarczać wartość w długim terminie, zapewni stały napływ nowych czytelników, którzy mogą przekonwertować na klientów. Treści, które spełniają kryteria bycia wiecznie zielonymi to m.in:
Jednak aby treść była długowieczna, powinna również być na bieżąco aktualizowana. Dobrym przykładem może być biuro rachunkowe, które na swojej stronie stworzyło obszerny, napisany zwięzłym językiem poradnik jak założyć firmę. Zmienność prawa sprawia, że taki artykuł musi być na bieżąco aktualizowany.
W wielu branżach reklama na Facebooku to główne źródło nowych klientów. Jednak firmy obsługujące klientów b2b nie wykorzystują w pełni potencjału jaki daje Facebook. Dla firm b2b świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych kontaktów do potencjalnych klientów jest reklama typu Lead Ads. Na czym ona polega? Jest to reklama nakierowana na pozyskiwanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i nie wymaga wychodzenia klienta poza Facebooka. Formularz może zostać wypełniony bezpośrednio na Facebooku. Aby ustawić kampanię Lead Ads, wystarczy nam kilka prostych czynności.
Konfigurując reklamę, powinniśmy pamiętać również o odpowiednim ustawieniu grup docelowych, tak aby nasza kreacja reklamowa dotarła do odpowiednich osób. Wracając do wspomnianego już biura rachunkowego, taka reklama mogłaby zostać nakierowana na osoby interesujące się założeniem firmy i mieszkające w promieniu 20 km od naszej firmy. Nowe leady będą na bieżąco odkładały się w specjalnym pliku csv, który możemy pobrać z poziomu naszej strony na Facebooku i zaimportować do CRM-a, aby móc dalej pracować nad nową szansą sprzedaży.
Wykorzystując integracje za pomocą Zapiera można również skonfigurować automatyczne przesyłanie nowych leadów bezpośrednio do Inflow CRM.
Linkedin to coraz popularniejszy kanał komunikacji dla firm, szczególnie tych b2b. Niemal 3 mln użytkowników w polskiej części Linkedina, z czego znaczna część to właściciele firm i menedżerowie w firmach, które mogą zostać Twoimi Klientami. Jeżeli do tej pory nie wykorzystywałeś Linkedina, w marketingu swojej firmy to warto, to zmienić i zacząć budować sieć kontaktów. Proponujemy zastosować na początek kilka działań, które sprawią, że LinkedIn nie będzie jedynie ciekawostką, a skutecznym narzędziem sprzedażowym w naszej firmie.
Po skonfigurowaniu konta na Linkedinie efekty nie przyjmą natychmiast. Jedynie systematyczne działania na tym portalu pozwolą z czasem zauważyć pierwsze pozytywne efekty dla naszego biznesu.
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm