Jak przekonać szefa do wdrożenia CRM-a w firmie?

08.07.2020 - Autor: Grzegorz Wesołowski

Wdrożenie CRM-a w firmie to niekiedy konieczność, a nie luksus na który mogą sobie pozwolić nieliczne firmy. Rozumie to coraz więcej przedsiębiorców i szefów sprzedaży. Zdarzają się jednak wciąż sytuacje, w których to pracownik lub grupa pracowników zachęca zarządzających do wdrożenia nowych rozwiązań usprawniających działanie firmy.

Dlaczego szef nie chce CRM-a w firmie?

Najprostsza odpowiedź brzmi: nie widzi realnych korzyści wdrożenia takiego narzędzia. Ale to nie jedyny powód, dlaczego w firmie pracownicy bardziej chcą wdrożyć nowie narzędzie niż właściciel firmy zarządzający.

Równie istotnym powodem może być obawa przed zaburzeniem procesów zachodzących w firmie i spadek wydajności oraz niezadowoleni klientów jako efekt finalnych problemów w firmie. Zdarza się niekiedy, że właściciel firmy nie chce wdrażać nowych rozwiązań z powodu potencjalnych kosztów jakie będą się z tym wiązać.

Zdarzają się oczywiście przypadki gdy właściciel lub dyrektor po prostu obawia się nowinek technologicznych, ponieważ nie jest do nich przekonany i uważa, że dotychczasowe rozwiązania, które opracował lata temu, będą nadal najlepszym wyjściem. Dlatego CRM dla firmy, której szef nie jest przekonany do nowinek technicznych, powinien być przede wszystkim prosty i przyjazny, aby nie tylko pracownicy z niego korzystali, ale również szef firmy.

CRM gwarantuje integralność danych i łatwy dostęp do efektów pracy pracowników

Od tego warto zacząć rozmowę z szefem o wdrożeniu CRM-a w firmie. Podstawową korzyścią jaką uzyska gdy firma będzie miała wdrożone narzędzie do zarządzania procesem sprzedażowym to lepszy wgląd w dane o klientach i możliwość monitorowania pracy handlowców. Krotki przegląd CRM-a pozwala na szybkie rozeznanie się kto jakie ma obecnie otwarte wątki sprzedażowe i czy odpowiednio je prowadzi zgodnie z ustalonym w firmie procesem sprzedażowym.

Kontrola nad danymi o klientach w przypadku odejścia pracownika

Wielu doświadczonych szefów sprzedaży wie, że w niejednej firmie zdarza się sytuacja gdy odchodzący pracownik zabiera swoją bazę klientów. To trudny i wstydliwy temat, ale warto o nim pamiętać. To ciężki temat do rozmowy z szefem, ale jeżeli w firmie zdarzył się wcześniej przypadek gdy po odejściu pracownika przepadło wiele wątków sprzedażowych i był problem z przejęciem obowiązków przez inną osobę, to można łatwo wyjaśnić, że CRM w znacznym stopniu rozwiąże takie problemy.

Dbałość o wspólną bazę danych z zablokowaną możliwością usuwania danych przez pracowników da możliwość w razie potrzeby, łatwo wdrożyć nową osobę w obowiązki.

CRM nie musi być drogi i może na siebie zarobić.... z nawiązką

Doświadczeni przedsiębiorcy patrzą na wydatki firmowe jak na inwestycje. Jeżeli nie widzą realnego wpływu wdrożenia CRM-a na konto firmowe, mogą nie być chętni do wdrożenia. Jeżeli firma potrzebuje dwa konta dla handlowców i jedno dla właściciela firmy to w Inflow CRM w zależności od pakietu koszt wyniesie zaledwie 27 lub 45 zł miesięcznie. To tyle, co paczka kawy do biura!

Dobrze skonfigurowany prosty CRM pozwoli ułożyć odpowiedni proces sprzedażowy i skrócić cykl sprzedaży. Krótszy cykl sprzedażowy to znaczące zwiększenie efektywności sprzedawcy co przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm