Jak przekonać szefa do wdrożenia CRM-a w firmie?

08.07.2020 - Autor: Grzegorz Wesołowski

Wdrożenie CRM-a w firmie to niekiedy konieczność, a nie luksus na który mogą sobie pozwolić nieliczne firmy. Rozumie to coraz więcej przedsiębiorców i szefów sprzedaży. Zdarzają się jednak wciąż sytuacje, w których to pracownik lub grupa pracowników zachęca zarządzających do wdrożenia nowych rozwiązań usprawniających działanie firmy.

Dlaczego szef nie chce CRM-a w firmie?

Najprostsza odpowiedź brzmi: nie widzi realnych korzyści wdrożenia takiego narzędzia. Ale to nie jedyny powód, dlaczego w firmie pracownicy bardziej chcą wdrożyć nowie narzędzie niż właściciel firmy zarządzający.

Równie istotnym powodem może być obawa przed zaburzeniem procesów zachodzących w firmie i spadek wydajności oraz niezadowoleni klientów jako efekt finalnych problemów w firmie. Zdarza się niekiedy, że właściciel firmy nie chce wdrażać nowych rozwiązań z powodu potencjalnych kosztów jakie będą się z tym wiązać.

Zdarzają się oczywiście przypadki gdy właściciel lub dyrektor po prostu obawia się nowinek technologicznych, ponieważ nie jest do nich przekonany i uważa, że dotychczasowe rozwiązania, które opracował lata temu, będą nadal najlepszym wyjściem. Dlatego CRM dla firmy, której szef nie jest przekonany do nowinek technicznych, powinien być przede wszystkim prosty i przyjazny, aby nie tylko pracownicy z niego korzystali, ale również szef firmy.

CRM gwarantuje integralność danych i łatwy dostęp do efektów pracy pracowników

Od tego warto zacząć rozmowę z szefem o wdrożeniu CRM-a w firmie. Podstawową korzyścią jaką uzyska gdy firma będzie miała wdrożone narzędzie do zarządzania procesem sprzedażowym to lepszy wgląd w dane o klientach i możliwość monitorowania pracy handlowców. Krotki przegląd CRM-a pozwala na szybkie rozeznanie się kto jakie ma obecnie otwarte wątki sprzedażowe i czy odpowiednio je prowadzi zgodnie z ustalonym w firmie procesem sprzedażowym.

Kontrola nad danymi o klientach w przypadku odejścia pracownika

Wielu doświadczonych szefów sprzedaży wie, że w niejednej firmie zdarza się sytuacja gdy odchodzący pracownik zabiera swoją bazę klientów. To trudny i wstydliwy temat, ale warto o nim pamiętać. To ciężki temat do rozmowy z szefem, ale jeżeli w firmie zdarzył się wcześniej przypadek gdy po odejściu pracownika przepadło wiele wątków sprzedażowych i był problem z przejęciem obowiązków przez inną osobę, to można łatwo wyjaśnić, że CRM w znacznym stopniu rozwiąże takie problemy.

Dbałość o wspólną bazę danych z zablokowaną możliwością usuwania danych przez pracowników da możliwość w razie potrzeby, łatwo wdrożyć nową osobę w obowiązki.

CRM nie musi być drogi i może na siebie zarobić.... z nawiązką

Doświadczeni przedsiębiorcy patrzą na wydatki firmowe jak na inwestycje. Jeżeli nie widzą realnego wpływu wdrożenia CRM-a na konto firmowe, mogą nie być chętni do wdrożenia. Jeżeli firma potrzebuje dwa konta dla handlowców i jedno dla właściciela firmy to w Inflow CRM w zależności od pakietu koszt wyniesie zaledwie 27 lub 45 zł miesięcznie. To tyle, co paczka kawy do biura!

Dobrze skonfigurowany prosty CRM pozwoli ułożyć odpowiedni proces sprzedażowy i skrócić cykl sprzedaży. Krótszy cykl sprzedażowy to znaczące zwiększenie efektywności sprzedawcy co przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).