Jak wykorzystać CRM w sprzedaży Fotowoltaiki?

07.07.2021 – Autor: Grzegorz Wesołowski

crm dla fotowoltaiki

Z Inflow CRM korzysta wiele firm zajmujących się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych. Na podstawie naszych doświadczeń i rozmów z klientami zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, w których CRM daje realne korzyści sprzedawcom fotowoltaiki:

Monitorowanie wartość KWp w procesie sprzedaży

Podstawowy CRM jeżeli już ma tablice kanban, to pozwala mierzyć jedynie wartość wyrażoną w złotówkach. U nas było podobnie, ale nasi klienci z branży OZE dosyć szybko zwrócili nam uwagę na ten problem. Obecnie mogą mierzyć ile KWp mają w procesie na poszczególnych etapach sprzedaży z podziałem na zespoły i handlowców.

Zarządzanie zespołami

Niewiele jest branż, które tak bardzo potrzebują rozbudowanej możliwości zarządzania uprawnieniami i pracą wielozespołową. Współpraca z partnerami/podwykonawcami wymaga dodatkowego poziomu bezpieczeństwa w tym zakresie. Nasi Klienci z branży fotowoltaicznej zazwyczaj wykorzystują następującą strukturę organizacyjną:

  • Dyrektor handlowy / właściciel firmy – pełne uprawnienia administracyjne.
  • Menedżer regionalny – uprawnienia umożliwiające nadzór nad pracą zespołu. Brak dostępu do danych użytkowników z innych zespołów.
  • Przedstawiciele handlowi – uprawnienia umożliwiają zarządzanie własnymi oraz udostępnionymi klientami i szansami sprzedaży.
  • Dział realizacji – dostęp do udostępnionych klientów oraz zleceń.

Wszyscy użytkownicy mają oczywiście dostęp do swoich notatek i kalendarzy. To najczęściej pojawiająca się konfiguracja, ale oczywiście Inflow CRM umożliwia skonfigurowanie zupełnie innych uprawnień. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i tego jak wygląda organizacja.

Od leada do montażu i rozliczenia

Płynne połączenie etapu sprzedaży z realizacją instalacji pozwala na późniejsze mierzenie nie tylko poszczególnych podprocesów, ale również pełnego procesu od leada do montażu i rozliczenia. Połączenie procesów sprzedaży i realizacji umożliwia sprawny przepływ informacji oraz planowanie zasobów potrzebnych do realizacji zleceń. Dodatkową korzyścią dla handlowców jest możliwość monitorowania realizacji zleconych montaży.

Recykling leadów

Konkurencja w branży jest coraz większa, a koszt pozyskania leada coraz wyższy. CRM dla fotowoltaiki umożliwia przeprowadzenie szybkiego recyklingu leadów i wygenerowanie sprzedaży z już istniejących kontaktów. Inflow CRM posiada zaawansowane funkcje filtrowania, dzięki którym znajdziemy wszystkie szanse sprzedaży których wcześniej nie udało nam się zrealizować.

Rozwiązanie do szybkiego wdrożenia w Twojej Firmie

Ten artykuł to jedynie wstęp do wdrożenia prostego, ale skutecznego systemu CRM dla firmy zajmującej się sprzedażą Fotowoltaiki. Jeżeli zależy Ci na poprawie procesów i zwiększeniu sprzedaży, a wciąż nie masz wdrożonego odpowiedniego systemu, to zachęcam Cię do bezpłatnego testowania przez 14 dni Inflow CRM. Stworzyliśmy gotowy i skonfigurowany pakiet CRM dla Fotowoltaiki, który możesz łatwo dopasować do swoich potrzeb, w czym chętnie Ci pomożemy. Koszt to zaledwie 15 zł netto miesięcznie za użytkownika, a w zaledwie kilka minut możesz wdrożyć uporządkowane procesy w swojej firmie z Inflow CRM.

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).