Jak wykorzystać CRM w sprzedaży Fotowoltaiki?
07.07.2021 – Autor: Grzegorz Wesołowski
Z Inflow CRM korzysta wiele firm zajmujących się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych. Na podstawie naszych doświadczeń i rozmów z klientami zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, w których CRM daje realne korzyści sprzedawcom fotowoltaiki:
Monitorowanie wartość KWp w procesie sprzedaży
Podstawowy CRM jeżeli już ma tablice kanban, to pozwala mierzyć jedynie wartość wyrażoną w złotówkach. U nas było podobnie, ale nasi klienci z branży OZE dosyć szybko zwrócili nam uwagę na ten problem. Obecnie mogą mierzyć ile KWp mają w procesie na poszczególnych etapach sprzedaży z podziałem na zespoły i handlowców.
Zarządzanie zespołami
Niewiele jest branż, które tak bardzo potrzebują rozbudowanej możliwości zarządzania uprawnieniami i pracą wielozespołową. Współpraca z partnerami/podwykonawcami wymaga dodatkowego poziomu bezpieczeństwa w tym zakresie. Nasi Klienci z branży fotowoltaicznej zazwyczaj wykorzystują następującą strukturę organizacyjną:
Wszyscy użytkownicy mają oczywiście dostęp do swoich notatek i kalendarzy. To najczęściej pojawiająca się konfiguracja, ale oczywiście Inflow CRM umożliwia skonfigurowanie zupełnie innych uprawnień. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i tego jak wygląda organizacja.
Od leada do montażu i rozliczenia
Płynne połączenie etapu sprzedaży z realizacją instalacji pozwala na późniejsze mierzenie nie tylko poszczególnych podprocesów, ale również pełnego procesu od leada do montażu i rozliczenia. Połączenie procesów sprzedaży i realizacji umożliwia sprawny przepływ informacji oraz planowanie zasobów potrzebnych do realizacji zleceń. Dodatkową korzyścią dla handlowców jest możliwość monitorowania realizacji zleconych montaży.
Recykling leadów
Konkurencja w branży jest coraz większa, a koszt pozyskania leada coraz wyższy. CRM dla fotowoltaiki umożliwia przeprowadzenie szybkiego recyklingu leadów i wygenerowanie sprzedaży z już istniejących kontaktów. Inflow CRM posiada zaawansowane funkcje filtrowania, dzięki którym znajdziemy wszystkie szanse sprzedaży których wcześniej nie udało nam się zrealizować.
Rozwiązanie do szybkiego wdrożenia w Twojej Firmie
Ten artykuł to jedynie wstęp do wdrożenia prostego, ale skutecznego systemu CRM dla firmy zajmującej się sprzedażą Fotowoltaiki. Jeżeli zależy Ci na poprawie procesów i zwiększeniu sprzedaży, a wciąż nie masz wdrożonego odpowiedniego systemu, to zachęcam Cię do bezpłatnego testowania przez 14 dni Inflow CRM. Stworzyliśmy gotowy i skonfigurowany pakiet CRM dla Fotowoltaiki, który możesz łatwo dopasować do swoich potrzeb, w czym chętnie Ci pomożemy. Koszt to zaledwie 15 zł netto miesięcznie za użytkownika, a w zaledwie kilka minut możesz wdrożyć uporządkowane procesy w swojej firmie z Inflow CRM.
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-132 Wrocław
ul. Lotnicza 145
Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).