Jak wykorzystać CRM w sprzedaży Fotowoltaiki?

07.07.2021 - Autor: Grzegorz Wesołowski

crm dla fotowoltaiki

Z Inflow CRM korzysta wiele firm zajmujących się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych. Na podstawie naszych doświadczeń i rozmów z klientami zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, w których CRM dla OZE daje realne korzyści sprzedawcom fotowoltaiki oraz pomp ciepła:

Monitorowanie wartość KWp w procesie sprzedaży

Podstawowy CRM jeżeli już ma tablice kanban, to pozwala mierzyć jedynie wartość wyrażoną w złotówkach. U nas było podobnie, ale nasi klienci z branży OZE dosyć szybko zwrócili nam uwagę na ten problem. Obecnie mogą mierzyć ile KWp mają w procesie na poszczególnych etapach sprzedaży z podziałem na zespoły i handlowców.

Zarządzanie zespołami

Niewiele jest branż, które tak bardzo potrzebują rozbudowanej możliwości zarządzania uprawnieniami i pracą wielozespołową. Współpraca z partnerami/podwykonawcami wymaga dodatkowego poziomu bezpieczeństwa w tym zakresie. Nasi Klienci z branży fotowoltaicznej zazwyczaj wykorzystują następującą strukturę organizacyjną:

  • Dyrektor handlowy / właściciel firmy - pełne uprawnienia administracyjne.
  • Menedżer regionalny - uprawnienia umożliwiające nadzór nad pracą zespołu. Brak dostępu do danych użytkowników z innych zespołów.
  • Przedstawiciele handlowi - uprawnienia umożliwiają zarządzanie własnymi oraz udostępnionymi klientami i szansami sprzedaży.
  • Dział realizacji - dostęp do udostępnionych klientów oraz zleceń.

Wszyscy użytkownicy mają oczywiście dostęp do swoich notatek i kalendarzy. To najczęściej pojawiająca się konfiguracja, ale oczywiście Inflow CRM dla fotowoltaiki umożliwia skonfigurowanie zupełnie innych uprawnień. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i tego jak wygląda organizacja.

Od leada do montażu i rozliczenia

Płynne połączenie etapu sprzedaży z realizacją instalacji pozwala na późniejsze mierzenie nie tylko poszczególnych podprocesów, ale również pełnego procesu od leada do montażu i rozliczenia. Połączenie procesów sprzedaży i realizacji umożliwia sprawny przepływ informacji oraz planowanie zasobów potrzebnych do realizacji zleceń. Dodatkową korzyścią dla handlowców jest możliwość monitorowania realizacji zleconych montaży.

Recykling leadów

Konkurencja w branży jest coraz większa, a koszt pozyskania leada coraz wyższy. CRM dla fotowoltaiki umożliwia przeprowadzenie szybkiego recyklingu leadów i wygenerowanie sprzedaży z już istniejących kontaktów. Inflow CRM posiada zaawansowane funkcje filtrowania, dzięki którym znajdziemy wszystkie szanse sprzedaży których wcześniej nie udało nam się zrealizować.

Rozwiązanie do szybkiego wdrożenia w Twojej Firmie

Ten artykuł to jedynie wstęp do wdrożenia prostego, ale skutecznego systemu CRM dla OZE. Jeżeli zależy Ci na poprawie procesów i zwiększeniu sprzedaży, a wciąż nie masz wdrożonego odpowiedniego systemu, to zachęcam Cię do bezpłatnego testowania przez 14 dni Inflow CRM. Stworzyliśmy gotowy i skonfigurowany pakiet CRM dla Fotowoltaiki, który możesz łatwo dopasować do swoich potrzeb, w czym chętnie Ci pomożemy. Koszt to zaledwie 15 zł netto miesięcznie za użytkownika, a w zaledwie kilka minut możesz wdrożyć uporządkowane procesy w swojej firmie z Inflow CRM.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).