POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
05.05.2022 - Autor: Grzegorz Wesołowski
Darmowy CRM to jedno z popularniejszych haseł wyszukiwanych w Google przez osoby poszukujące systemu CRM dla firmy. Gdy spojrzymy na różne grupy na Facebooku, również okaże się, że znaczna część osób poszukujących systemu CRM dla małej firmy, wśród wymogów wskazuje bezpłatność takiego rozwiązania.
Choć wiele narzędzi dostępnych na rynku może się wydawać na pierwszy rzut oka darmowych, to w rzeczywistości prędzej czy później ponosimy cenę korzystania z takiego rozwiązania.
Zakładając, że prowadzisz małą firmę, w której pracuje maksymalnie kilka osób, a procesy sprzedaży nie są nadmienie rozbudowane, to zapewne prosty CRM online będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Taki CRM powinien dawać kilka możliwości.
Każdy z tych obszarów bezpośrednio dotyczy zarządzania informacjami o klientach, które są dla Twojej Firmy jednym z najważniejszych zasobów. To dzięki historii współpracy z klientem, wiesz jakie produkty lub usługi zaoferować w dalszej kolejności. To dzięki możliwości monitorowania procesu sprzedaży, możesz usprawniać procesy oraz lepiej oceniać pracę swojego działu sprzedaży. Przykłady istotności takich danych i procesów można mnożyć.
Warto zadać sobie teraz pytanie: czy ktoś, kto nie otrzymuje żadnych pieniędzy za utrzymanie tak ważnych dla nas danych i procesów będzie miał motywację do zapewnienia wysokiej jakości i bezpieczeństwa?
Na jednej ze znanych w Polsce grup na Facebooku na temat biznesu, często pojawia się pytanie o polecenie systemu CRM. Wielokrotnie przewijają się te same propozycje darmowych i znanych rozwiązań. Niemal nigdy nie pojawia się jednak wątek, że wszystkie z polecanych darmowych rozwiązań mają również bardzo drogie wersje płatne. Dopóki mocno okrojona bezpłatna wersja jest dla nas wystarczająca, to wszystko jest ok.
Problemy jednak pojawiają się, gdy chcemy, chociażby zarządzać uprawnieniami użytkowników, ponieważ biznes nam się rozwija i nie chcemy, aby każdy w firmie miał dostęp do wszystkich informacji w CRM-ie. Skorzystanie z tej funkcji wymaga niestety przejścia na inny plan (tej jak i wielu innych, które zazwyczaj okazują się bardzo przydatne), kosztujący nawet kilkaset złotych od użytkownika.
Bezpłatne plany najczęściej nie zawierają dostępu do wsparcia technicznego poza możliwością skorzystania z ogólnodostępnej bazy wiedzy. Czas poświęcony na konfiguracje oraz rozwiązywanie bieżących problemów może nas kosztować znacznie więcej niż cena, jaką zapłacimy za płatne rozwiązanie.
Wybierając bezpłatne rozwiązanie, warto zastanowić się, czy jesteśmy gotowi na samodzielne rozwiązywanie problemów. Wyzwania związane z administrowaniem CRM-em od strony technicznej mogą narastać szczególnie gdy zdecydujemy się na rozwiązanie open source. Wówczas musimy zadbać nie tylko o każdy szczegół konfiguracji samego CRM-a, ale również o zarządzanie infrastrukturą serwerową.
Inflow CRM jest dostępny już od 15 zł miesięcznie od użytkownika. W tej cenie otrzymujesz nie tylko narzędzie, ale również:
Choć cena jest niewysoka, to duża liczba klientów zapewnia nam środki na ciągłe inwestycje w rozwój. Dzięki temu możesz mieć pewność, że dane i procesy istotne dla Twojej Firmy są bezpieczne. Kliknij przycisk poniżej i przetestuj Inflow CRM przez 14 dni zupełnie za darmo. Mamy nadzieję, że te testy pozwolą nam przekonać Cię, że warto zainwestować i mieć spokój za niewielką cenę :).
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm