CRM dla klubu sportowego

10.02.2023 - Autor: Grzegorz Wesołowski

CRM dla klubu sportowego

Kluby sportowe zazwyczaj kojarzą nam się z rozrywką i emocjami jakie dają kibicom mecze. Poza transferami zawodników rzadko kiedy do wiadomości publicznej wypływają informacje o działalności biznesowej prowadzonej przez kluby.

Najprostszą sytuacją dla klubu jest bogaty inwestor lub sponsor, ale niewiele jest organizacji sportowych, które mają tak komfortową sytuację. Dlatego wiele klubów sportowych rozwija dodatkowe źródła finansowania działalności sportowej.

Wdrażając CRM dla klubu sportowego można w profesjonalny i poukładany sposób budować dodatkowe filary biznesowe, wspierające podstawową działalność klubu. Więcej na ten temat dowiesz się z tego artykułu.

System CRM dla klubu sportowego wspiera działalność biznesową organizacji na wielu płaszczyznach

Jak zbudować dodatkowe źródła dochodu dla klubu sportowego?

Wsparcie podstawowej działalności klubu sportowego wymaga sporej dawki kreatywności i zaangażowania ze strony osób zajmujących się marketingiem oraz relacjami biznesowymi w klubach.

Wśród wielu możliwych opcji najpopularniejszymi metodami budowy dodatkowego źródła finansowania działalności sportowej są:

  • Tradycyjna współpraca ze sponsorami.
  • Dodatkowe usługi dla biznesu.
  • Coraz popularniejsze kluby biznesowe.

Choć sponsoring sportowy jest niemal tak stary, jak pierwsze kluby sportowe, to warto zaznaczyć, że aktywność w pozyskaniu sponsorów nie powinna ograniczać się jedynie do otrzymywania kolejnych przelewów od głównego sponsora, którym często jest właściciel klubu.

Dlaczego klub potrzebuje systemu CRM?

Prowadząc działalność biznesową wykraczającą poza podstawową działalność sportową, klub tak naprawdę prowadzi zwykły biznes. I tak też ta część klubu powinna być zorganizowana, łącznie z narzędziami wspierającymi pozyskiwanie klientów i sponsorów.

System CRM dla klubu sportowego wspiera działalność biznesową organizacji na wielu płaszczyznach:

  • Budowa bazy sponsorów, również tych niewielkich, którzy mogą wspierać nie tylko pierwszą drużynę, ale również zespoły młodzieżowe.
  • Budowa bazy firm zainteresowanych dodatkowymi usługami jak reklama, organizacja eventów czy wynajem klubowych nieruchomości.
  • Zarządzanie procesem pozyskiwania sponsorów od pierwszego kontaktu, do zawarcia umowy.
  • Zarządzanie procesem sprzedaży usług dodatkowych.
  • Planowanie zadań i monitorowanie wszystkich działań w obszarze biznesowym klubu.

Dzięki systemowi CRM klub sportowy może również zapewnić ciągłość zbierania danych, nawet gdy zmieniają się osoby odpowiedzialne za sprzedaż usług dodatkowych i pozyskiwanie sponsorów.

Podsumowanie

Kluby sportowe coraz częściej działają jak normalne przedsiębiorstwa nastawione na osiąganie zysku. Warto wyposażyć osoby odpowiedzialne w klubie za generowanie dodatkowych przychodów, w narzędzia wspierające ten proces.

Inflow CRM to prosty i przyjazny system, który dopasujesz łatwo do potrzeb swojej organizacji i jeszcze tego samego dnia zaczniesz korzystać. Nie musisz wydawać majątku. CRM jest dostępny już od 9 zł miesięcznie za użytkownika. Sprawdź bezpłatnie przez 14 dni.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm