Jak wykorzystać CRM w e-commerce?

22.03.2023 - Autor: Grzegorz Wesołowski

Rozwój rynku e-commerce to nie tylko nowe możliwości, ale również zagrożenia w tym większa konkurencja, którą przyciąga perspektywa osiągania wysokich zysków. Właściciele sklepów internetowych walczą o zwiększenie przychodów i udziału w rynku wykorzystując między innymi płatną reklamę.

Niestety płatna reklama jest jak narkotyk i potrafi uzależnić, a ceny za kliknięcia rosną tym szybciej, im większa konkurencja występuje w naszej branży.

Można jednak rozwijać biznes handlu online, wykorzystując również inne możliwości. Jedną z nich jest sprzedaż B2B, szczególnie atrakcyjna, gdy sprzedajemy produkty, którymi interesują się nie tylko klienci indywidualni, ale również biznesowi.

Niezbędnym elementem wdrożenia sprzedaży B2B jest system CRM. O tym, jak wykorzystać CRM rozwijając nowy obszar w swoim sklepie internetowym, dowiesz się więcej, czytając dalej ten artykuł.

Używając systemu CRM dla e-commerce, możesz budować silne relacje biznesowe daleko wykraczające poza zwykłe realizowanie zamówień złożonych na platformie B2B

Dlaczego platforma B2B to za mało?

Platforma B2B to ważny element strategii sprzedażowej, który pozwala na ułatwienie procesów zakupowych dla klientów biznesowych. Takie rozwiązanie jest niezwykle użyteczne dla firm, które chcą zautomatyzować i usprawnić swoje operacje handlowe, ale samo w sobie nie gwarantuje sukcesu na rynku. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest bowiem nie tylko posiadanie platformy B2B, ale także prowadzenie wielowymiarowych działań marketingowych i sprzedażowych, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i utrzymają ich zainteresowanie naszą ofertą.

Aby budować długoterminowe relacje z klientami biznesowymi, należy rozszerzyć działania sprzedażowe poza zwykłą realizację zamówień. Jeżeli firma posiada platformę B2B ecommerce i zakłada, że to wystarczające narzędzie do rozwoju sprzedaży do klientów biznesowych, to tak jakby zakładać, że klienci sami nas znajdą i nie musimy utrzymywać z nimi żadnych relacji.

Jak wykorzystać CRM w rozwoju sprzedaży B2B?

System CRM dla e-commerce to narzędzie, które pozwala na efektywne zarządzanie kontaktami z klientami. W przypadku e-commerce B2B jest to szczególnie ważne, ponieważ umożliwia ono budowanie trwałych relacji biznesowych z klientami. Dzięki systemowi CRM można poznać preferencje i potrzeby klientów oraz zaoferować im indywidualne rozwiązania. Takie podejście do klienta wpływa pozytywnie na jego satysfakcję oraz lojalność wobec marki.

Informacje o preferencjach klienci, są przechowywane w jednym miejscu. Dzięki temu pracownicy działu obsługi klienta mają dostęp do tych informacji w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybszą i bardziej efektywną obsługę klientów. Ponadto, dzięki analizie tych danych, można lepiej poznać preferencje klientów i dostosować ofertę do ich potrzeb.

Takie podejście pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie czasu i zasobów oraz na zoptymalizowanie procesów sprzedażowych. Dzięki temu e-commerce B2B może przynieść większe zyski oraz lepsze wyniki sprzedażowe. Używając systemu CRM dla e-commerce, możesz budować silne relacje biznesowe daleko wykraczające poza zwykłe realizowanie zamówień złożonych na platformie B2B.

Podsumowanie

Wnioskiem z powyższego jest to, że system CRM dla e-commerce to narzędzie, które pozwala na budowanie silnych relacji biznesowych z klientami oraz na efektywne zarządzanie danymi, sprzedażą oraz zasobami. Dzięki temu można osiągnąć większą satysfakcję klientów, lepsze wyniki sprzedażowe oraz większe zyski.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm