Jaki powinien być CRM dla jednoosobowej firmy?

26.05.2023 - Autor: Grzegorz Wesołowski

CRM dla jednoosobowej firmy

Przedsiębiorcy prowadzący małe, jednoosobowe firmy, są często przekonani, że CRM to narzędzie wyłącznie dla dużych firm. To jednak nie rozmiar firmy a fakt, że kieruje swoje usługi lub produkty do więcej niż 2-3 stałych klientów determinuje potrzebę wdrożenia systemu CRM.

Prowadząc samodzielnie działalność gospodarczą, można wiele zyskać na wdrożeniu systemu CRM dla jednoosobowej firmy. Masz wątpliwości czy CRM jest odpowiednim narzędziem dla Twojej Firmy? Mam nadzieję, że ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości.

Właściciele jednoosobowych firm mają najczęściej wszystko na głowie i nie są w stanie zapamiętać wszystkich ważnych informacji o zleceniach i klientach

Dlaczego jednoosobowa firma powinna korzystać z CRM-a?

Wśród klientów Inflow CRM jest wielu przedsiębiorców prowadzących firmę jednoosobowo. Nie oznacza to jednak, że ich potrzeby są mniejsze niż w przypadku nieco większych podmiotów. Warto również wyzbyć się przekonania, że jednoosobowa firma równa się małej skali działania. Automatyzacja i outsourcing sprawiają, że nawet mała firma może rozwijać swoją działalność, a bez systemu CRM trudno opanować choćby podstawowe procesy związane z pozyskiwaniem i obsługą klientów.

Oto kilka powodów, dlaczego CRM dla jednoosobowej firmy jest kluczowym narzędziem:

  • Gromadzenie ustrukturyzowanych informacji o klientach.
  • Integracja z pozostałymi narzędziami wykorzystywanymi w firmie np. za pomocą Zapiera.
  • Usystematyzowanie procesu sprzedażowego.
  • Profesjonalizacja działań.

Właściciele jednoosobowych firm mają najczęściej wszystko na głowie i nie są w stanie zapamiętać wszystkich ważnych informacji o zleceniach i klientach. Jaki jest tego efekt?

  • Zapominanie o ustaleniach z klientami.
  • Niedotrzymywanie terminów i warunków współpracy.
  • Przegapianie szans na sprzedaż.

Jeżeli powyższe problemy dotyczą Twojego Biznesu, to musisz mieć świadomość, że każdego miesiąca tracisz pieniądze, a niezadowolenie klientów rośnie.

Co powinien posiadać CRM dla jednoosobowej firmy?

Jak w przypadku każdego rodzaju firmy, główną zaletą systemu CRM jest możliwość gromadzenia wysokiej jakości danych, które budują wartość firmy i dają długoterminowe korzyści. Konieczne funkcje będą uzależnione w dużej mierze od branży, w której działa firma, ale istnieje kilka uniwersalnych funkcji bez których prosty CRM dla jednoosobowej firmy nie może istnieć.

  • Bezpieczne przechowywanie danych - pamiętaj że RODO obliguje Cię do przechowywania danych w bezpieczny sposób na terenie UE. Dodatkowo musisz być w stanie jednoznacznie wskazać fizyczne miejsce przechowywania danych klientów. Nie wszystkie CRM-y to gwarantują.
  • Możliwość dostosowania do swoich potrzeb - niemal każda firma działa nieco inaczej. Nawet jeżeli firmy działają w tej samej branży i mają zbliżony model biznesowy, to zawsze występują różnice w procesach. To sprawia, że CRM musi dawać możliwość dopasowania np. poprzez łatwe dodanie nowych pól czy skonfigurowanie etapów procesu sprzedaży i realizacji zleceń.
  • Prostota i przyjazny interfejs - więcej nie znaczy lepiej, a CRM jest tego doskonałym przykładem. Nie musisz posiadać w swoim CRM-ie mnóstwa funkcji. Najważniejsze, aby posiadał to co jest kluczowe dla Twojej Firmy. Mnogość funkcji, które nie są używane, sprawia, że CRM staje się powolny i przerośnięty.

Czy CRM dla freelancera jest potrzebny?

Wśród przedsiębiorców prowadzących działalność jednoosobowo jest wielu freelancerów, którzy realizują różnorodne projekty dla swoich klientów. Również dla freelancera CRM będzie dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu może uporządkować swoją bazę klientów oraz lepiej zarządzać powierzonymi projektami.

Większe firmy często unikają współpracy z freelancerami w obawie przed brakiem profesjonalizmu i niedotrzymywaniem terminów. Dzięki wdrożeniu CRM dla freelancera możesz wyróżnić się na rynku i zapewnić klientom wysoki poziom obsługi.

A może darmowy CRM dla jednoosobowej firmy?

Wybór darmowego systemu CRM dla jednoosobowej firmy wydaje się kuszący, ale to może być pułapka. Dostęp dla jednego użytkownika w Inflow CRM to w przypadku pakietu Starter zaledwie 9 zł miesięcznie przy płatności rocznej.

Co otrzymujesz w tej cenie, a na co nie masz szans w przypadku darmowego CRM-a?

  • Wsparcie techniczne.
  • Regularne aktualizacje.
  • Zgodność z przepisami.
  • Pewność, że nie zostaniesz odcięty z dnia na dzień.

Warto również pamiętać, że nie ma darmowych rzeczy. Producent takiego systemu ma po prostu inny model biznesowy i może zarobić na Tobie w inny sposób. Np. poprzez:

  • Płatne dodatki.
  • Dodatkowo płatne wsparcie techniczne i aktualizacje.
  • Reklamy i zarabianie na Twoich danych.

Darmowe pakiety są najczęściej zaprojektowane tak, aby doprowadzić do zakupu płatnej, często drogiej wersji płatnej.

Podsumowanie

Zamiast ulegać schematom, przetestuj system CRM, który może pomóc Twojej jednoosobowej firmie rozwinąć się i wejść na kolejny poziom. Sprawdź Inflow CRM podczas bezpłatnego 14 - dniowego testu.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm