Wykorzystanie SMS-ów w budowaniu relacji z klientami

04.04.2024 - Autor: Grzegorz Wesołowski

Powiadomienia SMS w CRM-ie

Choć SMS wydaje się przestarzałym sposobem komunikacji, to wciąż SMS-y są często czytane przez odbiorców. Wysoka otwieralność SMS-ów wynika z kilku czynników. Po pierwsze, SMS-y są zazwyczaj czytane w ciągu kilku minut od ich otrzymania, co oznacza, że są skutecznym narzędziem do przekazywania pilnych informacji lub ofert. Po drugie, większość ludzi nosi swoje telefony komórkowe przy sobie przez większość czasu, co oznacza, że są łatwo dostępne do sprawdzenia wiadomości.

Wysyłka spersonalizowanych i zautomatyzowanych wiadomości SMS może znacznie ułatwić pracę

Czym jest SMS Marketing

SMS marketing to strategia marketingowa polegająca na wykorzystaniu wiadomości tekstowych do komunikacji z klientami lub potencjalnymi klientami. Polega na wysyłaniu krótkich, zwykle spersonalizowanych wiadomości tekstowych zawierających informacje o produktach, promocjach, wydarzeniach lub innych istotnych informacjach związanych z działalnością firmy.

Główne cele SMS marketingu to zwiększenie świadomości marki, zaangażowanie klientów, generowanie sprzedaży oraz utrzymanie relacji z klientami poprzez regularny kontakt i dostarczanie wartościowej treści.

SMS marketing może być wykorzystywany w różnych branżach i przez różne typy firm, od małych lokalnych biznesów po duże korporacje. Kluczem do skuteczności tego rodzaju marketingu jest odpowiednie segmentowanie odbiorców, personalizacja treści wiadomości oraz zachowanie umiaru w częstotliwości wysyłania, aby uniknąć przesycenia i irytacji u odbiorców.

Pomysły na SMS-y marketingowe

Oto kilka przykładowych kampanii, które można przeprowadzić w ramach SMS marketingu:

  • Promocje i wyprzedaże: Wysyłanie SMS-ów z informacjami o promocjach, zniżkach lub wyprzedażach.
  • Powiadomienia o nowościach: Informowanie klientów o nowych produktach, usługach lub wydarzeniach.
  • Programy lojalnościowe: Powiadomienia o punktach lojalnościowych, nagrodach i specjalnych ofertach dla stałych klientów.
  • Ankiety i opinie: Zachęcanie klientów do udziału w ankietach lub zbieranie opinii na temat produktów i usług. Na przykład: "Dziękujemy za zakupy! Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej jakości obsługi. Twój głos jest dla nas ważny!".
  • Urodzinowe lub jubileuszowe promocje: Wysyłanie spersonalizowanych ofert z okazji urodzin klienta lub rocznicy pierwszych zakupów.

Jak jeszcze można wykorzystać SMS-y

Marketing nie jest jedynym obszarem, w którym z powodzeniem można wykorzystać komunikacje SMS. Wysyłka spersonalizowanych i zautomatyzowanych wiadomości SMS może znacznie ułatwić pracę. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na wykorzystanie SMS-ów w swoim biznesie:

  • Przypomnienie o przedłużeniu umowy/polisy: Automatyczne powiadomienia o kończących się umowach lub polisach (w branży ubezpieczeniowej) zapewniają zwiększenie skuteczności przedłużeń przy jednoczesnym zdjęciu żmudnego obowiązku ręcznego przypominania o ważnym terminie.
  • Przypomnienia o terminie spotkania: Prosty CRM zintegrowany z bramką SMS może w automatyczny sposób przesłać do klienta SMS przypominający o umówionym spotkaniu handlowym lub montażu.
  • Powiadomienia o nowych wpisach w CRM-ie: Współpracując z podwykonawcami oraz zewnętrznymi handlowcami możesz automatycznie informować ich o nowych zadaniach, zleceniach lub leadach sprzedażowych w CRM-ie.

O czym warto pamiętać

Stosując komunikacje SMS w marketingu oraz budowaniu relacji z klientami warto pamiętać o kilku rzeczach, które mogą znacząco ponieść skuteczność i zaufanie.

  • Stosuj nazwę firmy jako nadawcę wiadomości zamiast zwykłego numeru telefonu. Taka wiadomość wzbudza większe zainteresowanie i buduje zaufanie do przesłanego komunikatu.
  • Unikaj przesyłania linków w SMS-ach, a jeżeli już musisz to zrobić, stosuj skrócone linki.
  • Stawiaj na krótkie i precyzyjne komunikaty, są nie tylko chętnie czytane, ale też pozwalają obniżyć koszty samej wysyłki.

Narzędzia potrzebne do wysyłania SMS-ów

Ręczne wysyłanie SMS-ów z telefonu, choć wydaje się najtańszym rozwiązaniem (wielu operatorów oferuje darmowe wiadomości), to jest to bardzo żmudne i nieefektywne rozwiązanie. Dlatego warto korzystać z rozwiązań ułatwiających cały proces, dzięki automatyzacji oraz dodatkowym funkcjom wspierającym.

  • Inflow CRM - System CRM który posiada integracje z bramką SMS oraz zapewnia możliwość tworzenia szablonów wiadomości, automatycznych powiadomień, a także ręcznych i masowych wysyłek SMS-ów.
  • SMSAPI - Lider branży SMS w Polsce, który oferuje zaawansowane możliwości wykorzystania SMS-ów w marketingu i obsłudze klienta.

Oba rozwiązania można w prosty sposób zintegrować (https://inflowcrm.pl/powiadomienia-sms) , uzyskując kompleksowe rozwiązanie wspierające działanie firmy z wykorzystaniem SMS-ów.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm