Powiadomienia SMS oraz email dla agentów ubezpieczeniowych

14.08.2024 - Autor: Grzegorz Wesołowski

Powiadomienia SMS dla agentów ubezpieczeniowych

Odnowienia polis ubezpieczeniowych, to dla wielu agentów ubezpieczeniowych znacząca część przychodu jaki generują ze swojej działalności. Pamiętanie o wszystkim i manualne przypominanie o ważnych terminach jest bardzo trudne i męczące. Sprawy nie ułatwia fakt, że naszego klienta i jego polisę bardzo chętnie przejmą inni agenci oraz towarzystwa ubezpieczeniowe. Z tego artykułu dowiesz się jak usprawnić i zautomatyzować część swojego biznesu oraz zwiększyć prawdopodobieństwo odnowienia polisy przez klienta.

Wiadomości SMS-y otwiera nawet 98% odbiorców. Większość osób czyta SMS-y do 5 minut od ich otrzymania

Maile czy SMS-y? Co lepiej działa

Pomimo rozwoju różnego rodzaju komunikatorów internetowych i niemal całkowitego odejścia od maili i SMS-ów w prywatnej komunikacji, to wciąż w przypadku spraw biznesowych czy finansowych te dwa kanały są znacznie skuteczniejsze. Nie bez znaczenia jest również to, że bardziej wiarygodnie i poważnie traktujemy mail lub SMS niż wiadomość na komunikatorze internetowym. Trudno nam sobie wyobrazić by bank lub firma ubezpieczeniowa przypominali nam o ważnych datach za pośrednictwem Messengera czy Vibera.

Zarówno powiadomienia mailowe jak i SMS-y mają swoje wady i zalety. Niewątpliwie w przypadku obsługi klientów prywatnych (którzy dominują w ubezpieczeniach) lepszym kanałem komunikacji będą SMS-y. Obecnie niewiele osób korzysta z maili do celów prywatnych, a telefon każdy z nas ma przy sobie. Warto pamiętać także o tym, że SMSy wciąż mają jeden z najwyższych wskaźników open rate, wyrażający procent odbiorców, którzy otworzyli wiadomość. Wiadomości SMS-y otwiera nawet 98% odbiorców. Większość osób czyta SMS-y do 5 minut od ich otrzymania.

Czyt to oznacza, że SMS jest jednoznacznym zwycięzcą? Niekoniecznie! Maile, choć na pierwszy rzut oka wydają się mniej skuteczne w przypadku klientów ubezpieczeniowych, mogą być świetnym uzupełnieniem procesu przypominania o ważnych terminach i wydarzeniach. Wysyłka mailowa jest znacznie tańsza od SMS-ów i daje możliwość zamieszczenia dodatkowych informacji oraz załączników.

Jakie wiadomości wysyłać do klientów?

Agenci ubezpieczeniowi odniosą największe korzyści z automatyzacji powiadomień email oraz SMS jeżeli skonfigurują przypomnienia o zbliżającym się terminie odnowienia. W przypadku niskomarżowych produktów ubezpieczeniowych, jak np. ubezpieczenia komunikacyjne OC, dopiero wieloletnia współpraca z klientem przynosi zysk. To jak dokładnie będzie wyglądało takie powiadomienie, zależy od Ciebie, ale wiadomość wcale nie musi być rozbudowana. Poniżej podajemy przykład prostej wiadomości jaką CRM dla agentów ubezpieczeniowych może automatycznie wysłać do klienta.

Odnowienie polisy - powiadomienie SMS:

Dzień dobry. Przypominamy, że dnia 20.09.2024 kończy się polisa na pojazd Toyota Yaris. W celu wyliczenia nowej oferty proszę o podanie aktualnego przebiegu. Pozdrawiam serdecznie Adam Kowalski.

Dane takie jak nazwa pojazdu oraz data ważności polisy mogą zostać pobrane bezpośrednio z systemu CRM.

Konfiguracja wysyłki powiadomień

Aby efektywnie wysyłać powiadomienia mailowe oraz SMS-y niezbędne będzie kilka narzędzi, które to umożliwią.

  • Serwer SMTP do wysyłki powiadomień mailowych.
  • Konto SMSAPI do wysyłki SMS-ów.
  • Konto Inflow CRM, aby to wszystko spiąć.

Ważne linki:

Potrzebujesz dodatkowych informacji oraz wsparcia w konfiguracji automatycznych powiadomień mailowych oraz SMS? Napisz do nas na kontakt@inflowcrm.pl.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm