Inflow CRM umożliwia wysyłkę wiadomości e-mail, dzięki czemu działa jak program do wysyłania emaili. Z tego artykułu dowiesz się jak krok po kroku podłączyć swój adres e-mail, stworzyć szablony wiadomości oraz wysyłać powiadomienia bezpośrednio z CRM-a.
Pierwszym krokiem na drodze do rozpoczęcia wysyłki wiadomości za pośrednictwem Inflow CRM jest integracja z serwerem SMTP. Dzięki temu możliwa będzie wysyłka wiadomości z Twojego adresu. Dane serwera SMTP znajdziesz w swoim panelu hostingowym. Jeżeli nie wiesz, gdzie znaleźć dane do serwera SMTP napisz do swojego dostawcy hostingu.
Aby wprowadzić dane serwera SMTP służącego do wysyłki wiadomości, wybierz w menu "Ustawienia firmy", a następnie zakładkę "Email" i kliknij, edytuj i wprowadź wszystkie wymagane dane.
Jeżeli korzystasz z poczty Gmail również możesz ją podłączyć do Inflow CRM i wysyłać maile. Niezbędne będzie wykonanie kilku dodatkowych kroków.
Wygeneruje się wówczas hasło do Twojej integracji, które w konfiguracji serwera SMTP w Inflow CRM należy wkleić do pola Hasło. Pozostałe informacje potrzebne do integracji konta Gmail.:
Inflow CRM umożliwia ręczne wysyłanie wiadomości. Ręczna wysyłka jest dostępna z poziomu zarówno modułów Klienci i Kontakty, a także modułów dodatkowych jak Szanse, Zlecenia czy Zadania. Aby wysłać maila w ten sposób, należy wejść w podgląd Klienta lub innego interesującego nas rekordu w jednym z powyższych modułów i wybrać zakładkę Email, a następnie kliknąć Wyślij Email. Tryb ręcznej wysyłki pozwala na wprowadzenie własnej treści wiadomości oraz skorzystanie z szablonów wiadomości przeznaczonych do ręcznej wysyłki.
W modalu tworzenia wiadomości dostępne są następujące funkcje:
Inflow CRM umożliwia również masową wysyłkę wiadomości email. Proces odbywa się analogicznie jak w przypadku wszystkich masowych akcji. Wystarczy zaznaczyć checkbox przy rekordzie do którego chcemy wysłać wiadomość, a następnie z listy masowych akcji wybrać wysyłkę emaili.
Wszystkie wysłane wiadomości wraz ze statusem są widoczne w zakładce pozwalającej na ręczną wysyłkę wiadomości. Klikając na ikonę lupy przy wybranej wiadomości, można otworzyć podgląd.
Nadawanie uprawnień do wysyłki wiadomości email (ręcznej oraz masowej) odbywa się poprzez edycje roli. Uprawnienia do podglądu oraz wysyłki wiadomości e-mail są dostępne wyłącznie dla rekordów (np. Klientów), które dany użytkownik widzi w CRM-ie. Dostępne są trzy poziomy dostępu do podglądu e-maili:
Zaznaczenie checkboxu "Może wysyłać wiadomości" nadaje uprawnienia do wysyłki wiadomości do wszystkich rekordów (np. Klientów), które użytkownik widzi w CRM-ie. Uprawnienie działa również w przypadku gdy użytkownik nie ma dostępu do edycji rekordu (np. Klienta), ale ma dostęp do jego podglądu. Zaznaczenie checkboxu "Może masowo wysyłać wiadomości" nadaje użytkownikowi uprawnienia do wysyłki wiadomości za pomocą masowej akcji.
Aby utworzyć szablon wiadomości, należy przejść w menu do zakładki szablony i wybrać dodawanie szablonów email. Tworzenie szablonów jest obecnie dostępne jedynie dla konta administratora. W pierwszym bloku możesz skonfigurować podstawowe ustawienia szablonu:
Kolejny blok to ustawienia wiadomości:
Trzeci blok to szablon (treść)
Ostatni blok umożliwia ustawienie załączników powiązanych z szablonem wiadomości oraz szablonem dokumentu który ma być generowany podczas wysyłki. Blok pojawia się gdy wybrany jest moduł z którym szablon wiadomości będzie powiązany.
Inflow CRM daje również możliwość wysyłania automatycznych powiadomień mailowych. Konfiguracja automatyzacji odbywa się poprzez zaznaczenie przy tworzonym szablonie checkboxa "Automatycznie wysyłaj email". Po zaznaczeniu tego pola pojawią się dostępne do wyboru wyzwalacze wysyłki wiadomości.
Inflow CRM umożliwia również osadzenie w wiadomości email znacznika "Przejdź do wpisu". Dodanie takiego znacznika sprawi, że w wysłanym automatycznym powiadomieniu pojawi się link do wpisu (np. Zadania lub Klienta). Funkcja ta będzie szczególnie przydatna w przypadku wewnętrznych zastosowań np. informowania i przydzieleniu zadania. Aby dodać link, należy podczas konfiguracji szablon z pola "Dodatkowe znaczniki" wybrać "Przejdź do wpisu", a następnie kliknąć dodaj.
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na inne ważne pytania związane z rozpoczęciem pracy z Inflow CRM:
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-611 Wrocław
ul. Stanisławowska 47
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm