Jakie problemy powinien w firmie rozwiązać prosty CRM?

Nawet jeżeli radzisz sobie świetnie z arkuszami excela lub kartką papieru to gdy firma rośnie, a baza kontaktów staje się coraz większa zaczynamy odczuwać potrzebę wdrożenia rozwiązania, które pozwoli nam usprawnić nasz biznes. Prowadząc przez kilka lat dedykowane wdrożenia CRM-ów zauważyliśmy, że niemal każda firma ma inne potrzeby, a bardzo często CRM jest mylony z systemem ERP lub oprogramowaniem do zarządzania projektami. W dzisiejszym wpisie wskażemy kilka kluczowych problemów, które może rozwiązać wdrożenie prostego CRM-a jakim jest, chociażby Inflow CRM.

Bałagan w bazie kontaktów

Przedsiębiorcy do uporządkowania swojej bazy kontaktowej najczęściej używają po prostu telefonu ewentualnie arkusza excela lub google. I dopóki mamy kilku lub kilkunastu klientów (lub potencjalnych klientów) to jesteśmy w stanie sobie z tym poradzić. Nawet jeżeli nasza firma jest niewielka, nie mamy pracowników, a naszych klientów możemy policzyć na palcach obu rąk to z czasem zaczynamy zauważać, że ważne są nie tylko kontakty do aktualnych klientów, ale również tych potencjalnych. Notatki, informacje o statusie klienta, dane i produktach i usługach którymi jest zainteresowany czy realizowane dla niego zlecenia. Telefon już sobie z tym nie poradzić, a nasz excel też zaczyna być coraz mniej przydatny i wygodny. Prosty CRM pozwoli Ci nie tylko uporządkować bazę kontaktową, ale zadba o to, aby rozbudowa bazy kontaktów była zgodna z ustalonym schematem. Więcej o tym jak uporządkować bazę kontaktów przeczytasz w jednym z naszych poprzednich artykułów: https://inflowcrm.pl/2019/07/02/5-krokow-do-uporzadkowanej-bazy-kontaktowej/

Brak informacji o realizowanych zleceniach

W małej firmie, która nie realizuje rozbudowanych projektów do zarządzania przebiegiem zlecenia wystarczy prosty CRM z możliwością wprowadzania i śledzenia zleceń. Nawet jeżeli prowadzisz małą firmę lub jesteś freelancerem powinieneś prowadzić rejestr zleceń. Dzięki temu wiesz jakie zlecenia obecnie realizujesz, za jakie stawki, ile zarobiłeś w poprzednim miesiącu oraz ile zarobisz w kolejnych miesiącach.

Brak procesu sprzedaży

"Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie" – tak najczęściej brzmi wymówka, dlaczego firma nie ma opisanego procesu sprzedaży. Proces sprzedaż to nie automatyczny schemat działania, który pozbawia sprzedawcę kreatywności. Proces sprzedaży ma przede wszystkim pomagać w sprawnym przejściu ścieżki od leada do klienta. Konfigurując tablicę kanban i proces sprzedaży możesz ustawić na początek bardzo ogólne etapy sprzedaży. Nie musisz nic automatyzować. Wystarczy, że od teraz wiesz którzy klienci są bliżej domknięcia sprzedaży, a z którymi trzeba jeszcze nieco popracować, aby nam zaufali.

Brak informacji o kliencie

I nie chodzi o dane kontaktowe czy dane rejestrowe, ale o informacje, chociażby o preferencjach klienta. Wiedząc w jakich godzinach najlepiej kontaktować się z klientem lub znając jego wymagania, które mogą się powtarzać przy kolejnych zleceniach wywrzemy bardzo dobre wrażenie. Będziemy niczym barman, który w pubie zapyta nas czy chcemy "to co zwykle" i doskonale pamięta jaki jest nasz ulubiony drink lub rodzaj piwa. W Inflow CRM możesz wprowadzić dowolną ilość pól własnych w wielu rodzajach (teksty, liczby, listy wyboru, checkboxy itd.) dzięki tej funkcjonalności możesz zacząć gromadzić (i co najważniejsze korzystać z nich w kontakcie z klientami) szczegółowe informacje o swoich klientach.

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).