Wpływ zduplikowanych danych na sprzedaż

01.06.2020 - Autor: Grzegorz Wesołowski

Rozpoczęcie pracy z CRM-em pozwala poradzić sobie z niezauważalnym na pierwszy rzut oka wrogiem skutecznej sprzedaży, czyli zduplikowanymi danymi. Sprzedaż i osiąganie zamierzonych wyników wymagają pracy na wysokiej jakości danych.

Dlaczego duplikaty obniżają efektywność?

Mając kilku lub kilkunastu klientów z którymi prowadzisz rozmowy w danym okresie czasu, najpewniej pamiętasz ustalenia i kojarzysz, kto jest kto i z kim, o czym rozmawiasz. Sytuacja się komplikuje gdy wątków sprzedażowych jest więcej, a na dodatek nie jesteś jedyną osobą, która w firmie zajmuje się sprzedażą i kontaktem z klientami. Nietrudno wyobrazić sobie wówczas sytuacje gdy dwie osoby z firmy próbują sprzedać coś jednemu klientowi w tym samym czasie. To niejedyny problem związany z duplikatami danych w Twoim systemie sprzedażowym.

  • Dublowanie działań sprzedażowych.
  • Przekazywanie klientom sprzecznych komunikatów.
  • Niekompletne dane rozrzucone w różnych miejscach.
  • Wydłużenie procesu sprzedaży z powodu wyjaśniania błędów.
  • Konflikty w zespole o to kto odpowiada za dane klienta.
  • Irytacja klienta, która może doprowadzić do zakończenia obiecującej współpracy.
  • Bałagan i trudność w weryfikacji pracy handlowców.

Jako przedsiębiorca lub menedżer sprzedaży zdajesz sobie doskonale sprawę z tego, że powyższe przykłady zdarzają się w praktyce biznesowej i mogą znacząco utrudnić osiąganie założonych celów.

Jak poradzić sobie z tymi problemami ?

Wprowadzenie dobrych praktyk związanych z zarządzaniem bazą danych w naszym systemie CRM wyeliminuje problem duplikatów i uprawni sprzedaż. Jeżeli obecnie korzystasz z arkusza Excela lub systemu CRM, który nie rozwiązuje tych problemów, zachęcamy do przetestowania Inflow CRM i wdrożenia kilku rozwiązań jakie zapewnia Inflow CRM.

  • Podczas importu danych do Inflow CRM użyj funkcji łączenia lub pomijania duplikatów, dzięki temu Twoje dane będą spójne i uporządkowane.
  • Wypełniaj pole NIP oraz oznacz w ustawieniach modułu Klienci to pole jako unikatowe. Dzięki temu jeżeli ktoś będzie próbował ponownie wprowadzić dany NIP, system poinformuje go, że jest już zajęty. W ten sposób zatrzymasz powstawanie kolejnych duplikatów.

Podsumowanie

Jeżeli Twoja obecna baza jest pełna duplikatów, a dane są niskiej jakości, wdrożenie Inflow CRM może być prostym i niedrogim rozwiązaniem Twoich problemów. Pamiętaj również, że zawsze możesz liczyć na naszą pomoc we wdrożeniu rozwiązania dopasowanego do Twoich potrzeb.

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm