Wpływ zduplikowanych danych na sprzedaż

01.06.2020 – Autor: Grzegorz Wesołowski

Rozpoczęcie pracy z CRM-em pozwala poradzić sobie z niezauważalnym na pierwszy rzut oka wrogiem skutecznej sprzedaży, czyli zduplikowanymi danymi. Sprzedaż i osiąganie zamierzonych wyników wymagają pracy na wysokiej jakości danych.

Dlaczego duplikaty obniżają efektywność?

Mając kilku lub kilkunastu klientów z którymi prowadzisz rozmowy w danym okresie czasu, najpewniej pamiętasz ustalenia i kojarzysz, kto jest kto i z kim, o czym rozmawiasz. Sytuacja się komplikuje gdy wątków sprzedażowych jest więcej, a na dodatek nie jesteś jedyną osobą, która w firmie zajmuje się sprzedażą i kontaktem z klientami. Nietrudno wyobrazić sobie wówczas sytuacje gdy dwie osoby z firmy próbują sprzedać coś jednemu klientowi w tym samym czasie. To niejedyny problem związany z duplikatami danych w Twoim systemie sprzedażowym.

  • Dublowanie działań sprzedażowych.
  • Przekazywanie klientom sprzecznych komunikatów.
  • Niekompletne dane rozrzucone w różnych miejscach.
  • Wydłużenie procesu sprzedaży z powodu wyjaśniania błędów.
  • Konflikty w zespole o to kto odpowiada za dane klienta.
  • Irytacja klienta, która może doprowadzić do zakończenia obiecującej współpracy.
  • Bałagan i trudność w weryfikacji pracy handlowców.

Jako przedsiębiorca lub menedżer sprzedaży zdajesz sobie doskonale sprawę z tego, że powyższe przykłady zdarzają się w praktyce biznesowej i mogą znacząco utrudnić osiąganie założonych celów.

Jak poradzić sobie z tymi problemami ?

Wprowadzenie dobrych praktyk związanych z zarządzaniem bazą danych w naszym systemie CRM wyeliminuje problem duplikatów i uprawni sprzedaż. Jeżeli obecnie korzystasz z arkusza Excela lub systemu CRM, który nie rozwiązuje tych problemów, zachęcamy do przetestowania Inflow CRM i wdrożenia kilku rozwiązań jakie zapewnia Inflow CRM.

  • Podczas importu danych do Inflow CRM użyj funkcji łączenia lub pomijania duplikatów, dzięki temu Twoje dane będą spójne i uporządkowane.
  • Wypełniaj pole NIP oraz oznacz w ustawieniach modułu Klienci to pole jako unikatowe. Dzięki temu jeżeli ktoś będzie próbował ponownie wprowadzić dany NIP, system poinformuje go, że jest już zajęty. W ten sposób zatrzymasz powstawanie kolejnych duplikatów.

Jeżeli Twoja obecna baza jest pełna duplikatów, a dane są niskiej jakości, wdrożenie Inflow CRM może być prostym i niedrogim rozwiązaniem Twoich problemów. Pamiętaj również, że zawsze możesz liczyć na naszą pomoc we wdrożeniu rozwiązania dopasowanego do Twoich potrzeb.

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).