POPRZEDNI ARTYKUŁNASTĘPNY ARTYKUŁ
Ile kosztuje CRM? Na tak postawione pytanie trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź, ale w tym artykule postaramy się przybliżyć koszty wdrożenia systemu CRM dla małej firmy. Spróbujemy również oszacować, ile może kosztować wdrożenie CRM w przypadku większej organizacji.
„CRM to inwestycja. W wielu przypadkach najlepsza inwestycja jaką może poczynić przedsiębiorstwo”
Aby lepiej zrozumieć potencjalne koszty wdrożenia systemu CRM w swojej firmie, warto dowiedzieć się, co wpływa na cenę końcową:
Wiele osób jest przekonanych, że CRM można mieć za darmo. Nie dziwi więc fakt, że każdego miesiąca w Polsce kilkaset osób wpisuje taką frazę w wyszukiwarkę Google. Oczywiście darmowe CRM-y istnieją. Zazwyczaj jednak ta darmowość ma wiele haczyków, które sprawiają, że korzystanie z takiego rozwiązania jest bardzo karkołomne, a na końcu dowiadujemy się, że wydamy znacznie więcej niż w przypadku systemu, który nie kusi nas swoją darmowością.
Więcej na temat pułapek jakie wiążą się z pozornie darmowym CRM-em dowiesz się z naszego artykułu sprzed kilku miesięcy:
CRM to inwestycja. W wielu przypadkach najlepsza inwestycja jaką może poczynić przedsiębiorstwo. Warto jednak zachować rozsądek. Niektórzy producenci i firmy wdrożeniowe będą próbowały przekonać Cię, że skoro CRM to inwestycja, to warto wydać sporo, bo ewentualne zyski będą naprawdę pokaźne. Nie zawsze jest to prawdą.
Czytają artykuły i posty firm wdrożeniowych, można odnieść wrażenie, że minimalny budżet to kilkadziesiąt tysięcy złotych, a CRM będzie bardzo prosty i oczywiście w przyszłości będziemy musieli zainwestować w jego rozbudowę. O ile w przypadku przedsiębiorstw, które oczekują bardzo indywidualnych rozwiązań, może być to prawdą, nie dotyczy to każdego przypadku.
Większość małych i średnich firm świetnie poradzi sobie, mając prosty CRM po niewielkiej rekonfiguracji i dopasowaniu do swoich potrzeb. W Inflow CRM stosujemy modelu SaaS, a więc koszty wsparcia technicznego oraz utrzymania na serwerach są ujęte w niewysokiej comiesięcznej lub corocznej opłacenie abonamentowej.
W przypadku pakietu Starter, z którego z powodzeniem mogą korzystać firmy z niemal każdej branży, koszty od użytkownika kształtują się następująco:
Pakiety branżowe są nieco droższe, ale wciąż są bardzo atrakcyjne w porównaniu z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku, a niepodważalną zaletą jest gotowy CRM dopasowany do potrzeb jednej z kilku branż:
Aby obliczyć koszt miesięcznego utrzymania systemu CRM w firmie, wystarczy pomnożyć powyższe kwoty przez liczbę użytkowników, którzy mają mieć dostęp do CRM-a.
Każdy CRM wymaga wdrożenia, nie zawsze jednak proces wdrożeniowy musi wiązać się z wysokimi kosztami. W przypadku małych firm, w których dostęp do CRM-a ma mieć kilka osób, a sam CRM ma być prosty i przyjazny, może wystarczyć budżet rzędu kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Zanim zdecydujesz się wydać ogromne pieniądze na indywidualne wdrożenie, dokładnie przeanalizuj swoje potrzeby i przetestuj bezpłatnie przez 14 dni Inflow CRM. Może się okazać, że zaledwie kilkadziesiąt złotych miesięcznie zaspokoi większość potrzeb Twojej Firmy w temacie systemu CRM.
Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.
Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!
REJESTRACJA I ZAKUP
INFLOW CRM
Inflow CRM sp. z o.o.
54-132 Wrocław
ul. Lotnicza 145
Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm