Jak ustawić logowanie dwuetapowe?

Logowanie dwuetapowe (2FA) to dodatkowe uwierzytelniania podczas logowania, zwiększające poziom bezpieczeństwa. Logowanie 2FA ma na celu dodatkową weryfikację, a więc warto ją wykorzystywać szczególnie gdy używamy Inflow CRM w różnych lokalizacjach i na różnych urządzeniach.

Jak włączyć 2FA?

Aby uruchomić dwuetapowe logowanie w Inflow CRM:

Krok 1 - Przejść do ustawień profilu użytkownika w prawym górnym rogu.

Inflow CRM 2FA

Krok 2 - Następnie wybierz zakładkę "Zabezpieczenia" i kliknij przycisk "Włącz 2FA".

Krok 3 - Po włączeniu zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości i ponowne wpisanie hasła użytkownika.

Krok 4 - Następnie kliknij "Konfiguracja". Znów zostaniesz poproszony o wpisanie hasła i po potwierdzeniu otworzy się okno konfiguracji aplikacji do logowania dwuetapowego.

Krok 5 - W tym momencie niezbędne jest wybranie zaufanej aplikacji służącej do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Możesz wybrać z wielu aplikacji dostępnych na rynku np. Google Authenticator lub Microsoft Authenticator.

Krok 6 - Mając już wybraną i zainstalowaną na telefonie aplikacje należy zeskanować z użyciem aplikacji kod QR widoczny w Inflow CRM. Kod generuje się indywidualnie dla każdego konta. Jeżeli chcesz, możesz zresetować kod, używając przycisku "Resetuj kod". Jeżeli pojawi się problem ze skanowaniem, możesz wpisać ręcznie do aplikacji kod widoczny po kodem QR.

Krok 7 - Jeżeli kod został prawidłowo zeskanowany/wpisany a urządzenie połączyło się z Twoim kontem Inflow CRM, możesz przejść dalej.

Krok 8 - Inflow CRM poprosi Cię o pierwsze wpisanie kodu uwierzytelniania dwuskładnikowego. Kod pojawi się w aplikacji mobilnej na Twoim urządzeniu. Kod będzie się generował na nowo w równych odstępach czasu. Po pierwszym prawidłowym wpisaniu kodu uwierzytelniającego możesz kliknąć "Zweryfikuj". Jeżeli kod jest prawidłowy, to Twoje logowanie dwuetapowe zostanie aktywowane.

Krok 9 - Od tej pory przy każdym logowaniu zostaniesz poproszony o wpisaniu aktualnego kodu uwierzytelniającego, które wygeneruje się w aplikacji mobilnej.

Jak wyłączyć 2FA?

Jeżeli zdecydujesz się wyłączyć logowanie dwuetapowe, wystarczy ponownie przejść do zakładki "Zabezpieczenia" w ustawieniach profilu użytkownika i kliknąć "Wyłącz 2FA". Ponownie zostaniesz poproszony o potwierdzenie hasła do konta w celu weryfikacji tożsamości.

Warto wiedzieć

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na inne ważne pytania związane z zarządzaniem użytkownikami w Inflow CRM:

Nie masz jeszcze konta Inflow CRM? Rozpocznij bezpłatny 14-dniowy test.

Rejestracja zajmuje mniej niż 2 minuty!

Inflow CRM - Stworzony dla niewielkich, ale ambitnych firm

Pakiet branżowy CRM

Chcesz usprawnić swoją firmę?

Przetestuj bezpłatnie Inflow CRM przez 14 dni bez żadnych zobowiązań. Jeżeli masz pytania, to po prostu do nas napisz na kontakt@inflowcrm.pl :).